840f09.gif

Beheer websites dreigt uit de hand te lopen

Amsterdam, 16 oktober 2001 - Het aantal zakelijke websites is de afgelopen twee jaar zo sterk toegenomen, dat steeds meer bedrijven een verloren strijd leveren om deze websites te beheren. Dit is de conclusie van een internationaal onderzoek uitgevoerd door het bekende Engelse marktonderzoekbureau Dynamic Markets Ltd. in opdracht van web content managementspecialist Tridion. Ruim 40% van de multinationals geeft toe dat het beheer van de websites uit de hand loopt.

Het aantal sites dat door de ondervraagde organisaties wordt beheerd, varieert van twee tot 400, met een gemiddelde van 17. Opvallend is, dat 38% van de ondervraagden niet kon aangeven hoeveel websites er in totaal binnen het bedrijf aanwezig waren. Zo waren er twee respondenten, werkz aam binnen hetzelfde grote oliebedrijf, die totaal tegenstrijdige antwoorden gaven: één respondent antwoordde 200, terwijl de ander aangaf dat er 85 websites aanwezig waren binnen de betreffende organisatie.

Door het gebrek aan consistentie, relevantie en actualiteit lopen bedrijven niet alleen omzet en klanten mis, maar hebben zij ook een grotere kans om hogere kosten te maken als gevolg van misinformatie.

Dit onderzoek is zeker ook representatief voor Nederland. Nu in heel Europa het zakelijk internetgebruik sterk blijft toenemen, is het met name voor de internationaal werkende ondernemingen steeds belangrijker om de doelen en middelen van hun diverse sites goed af te stemmen , aldus Jos Dikhoff, CEO van Tridion. Het aantal websites dat organisaties op dit moment moeten beheren, betekent een serieuze uitdaging om over de gehele linie de consistentie en relevantie te bewaren.

Dikhoff: In samenwerking met onze klanten ontwikkelen wij een unieke blauwdruk voor hun online activiteiten. Deze zorgt ervoor dat de consistentie van het merk gewaarborgd blijft over de verschillende websites en maakt het eenvoudig om content gelijktijdig te actualiseren. De manier waarop het werkt kan het best vergeleken worden met die van de bouw van een huis: je gaat daar niet aan beginnen zonder een plan van een architect. Op dezelfde manier biedt een gestructureerde blauwdruk de basis voor een succesvolle aanwezigheid op internet.

Om ervoor te zorgen dat bedrijven zakelijke doelstellingen als omzetverhoging en relatiemanagement kunnen blijven realiseren, ook bij een groei van hun internationale websites in aantal en omvang, is een geautomatiseerd content managementproces absoluut noodzakelijk , sluit Dikhoff af.

Over Tridion
Tridion is een toonaangevende Europese leverancier van geavanceerde, op XML gebaseerde web content managementsoftware. Met Tridions belangrijkste product, Tridion DialogServer, kunnen ondernemingen op een efficiënte en consistente manier content beheren, updaten en hergebruiken over een veelheid van websites en andere on line kanalen en businessapplicaties.

Tridion DialogServer gaat uit van een platformonafhankelijke architectuur op basis van componenten, die gebruikmaakt van open internetstandaarden zoals XML, COM+ en Java. Dit maakt een naadloze integratie met aanvullende businessapplicaties mogelijk.

Veel bekende multinationals gebruiken Tridion DialogServer als de basis van hun internetactiviteiten, waaronder ADAC, Akzo Nobel, AXA, Blackwell Publishers, Carrefour, GE Access, ING Real Estate, Intergamma, KLM, KPN Telecom, Open University (UK), Puratos, Scania, Smurfit Communications en Wolters Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf heeft daarnaast nog kantoren in Barcelona, Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm en Zürich. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.com.

Voor meer informatie
Tridion
Njusja de Gier
Marketing Manager
020-2032006
njusja.degier@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
Account Manager
0317-410 483
tridion@whizpr.nl