Unisys en SpeechWorks leveren op open standaarden gebaseerde spraakoplossing
Schiphol-Rijk, 16 oktober 2001 - Unisys gaat de OpenSpeech Recognizer, een op open standaarden gebaseerde spraakoplossing van SpeechWork International, integreren in de Unisys e-@ction Multimedia Value-Added Services. SpeechWorks is wereldwijd marktleider in spraakherkenning en Text-To-Speech-technologieën (TTS) en -diensten. OpenSpeech Recognizer is het eerste spraakherkenninginstrument dat is geoptimaliseerd voor VoiceXML, een steeds belangrijkere standaard voor spraakgeactiveerde diensten.
Met spraakherkenning kunnen bellers met hun stem navigeren door
boodschappen, het adresboek en internetcontent, zonder gebruik te hoeven
maken van toetsenbord of druktoetsen op de telefoon. Service providers
kunnen op basis van spraakherkenning unieke communicatiediensten als
spraakportals, unified messaging en spraakgeactiveerd bellen snel inzetten.
Met de kracht van op het netwerk gebaseerde spraakherkenning kunnen bellers
elke telefoon, vast of draadloos, gebruiken om informatie op te roepen of
transacties uit te voeren. Dit door simpelweg op natuurlijke toon te
spreken. Spraakdiensten vervangen omslachtige druktoets-interfaces, die
bellers verwarren en irriteren.
"De OpenSpeech Recognizer is geoptimaliseerd voor VoiceXML, die de
Unisys-strategie om open spraakoplossingen te bieden aan klanten in de
gehele wereld ondersteunt. Deze oplossingen zijn gebaseerd op schaalbare
Unisys-platforms, onze ervaring met integratie en hoogwaardige componenten",
zegt
Cees van Ypere, Directeur Nederland Unisys Global Communications Industry.
"De Unisys Multimedia Value-Added Services zijn schaalbaar en kunnen
duizenden bellers gelijktijdig ondersteunen. Ze worden wereldwijd ingezet
door telecommunicatiebedrijven die tientallen miljoenen voicemail-gebruikers
ondersteunen."
"Unisys integreert de OpenSpeech Recognizer in de veelgebruikte e-@ction
MultiMedia Value-Added Services", zegt Steve Chambers, Vice-President
Worldwide Marketing van SpeechWorks. "Dit is een belangrijke ondersteuning
van de op standaarden gebaseerde productstrategie van SpeechWorks en
onderstreept onze visie op de VoiceXML-standaard."
De Unisys Multimedia Value-Added Services (MVAS) is een oplossingenreeks die
voice/fax-messaging, universal messaging, beldiensten, internettelefonie en
andere messaging-services omvat. Gebruikers kunnen hiermee het aantal
volledig afgehandelde telefoontjes vergroten, het abonneeverloop verlagen en
omzetten verhogen. Unisys ondersteunt meer dan 100 miljoen
voice/fax-mailboxen voor ruim 100 MVAS-klanten in 40 landen. Als onderdeel
van de Unisys Natural Language Speech Solutions biedt het bedrijf aan meer
dan 50.000 gebruikers professionele diensten om gesproken taalapplicaties te
ontwerpen, te ontwikkelen en in te zetten.
Speechworks
Door de kracht van SpeechWorks-technologieën is de menselijke stem alles wat
een beller nodig heeft voor directe toegang tot informatie en het uitvoeren
van transacties via een vaste of mobiele telefoon. Wereldwijde innovators op
het gebied van klantenservice, zoals Amtrak, Credit Suisse First Boston en
de Internal Revenue Service benutten SpeechWorks-applicaties die klanten 24
uur per dag bedienen. SpeechWorks heeft ruim 100 partners en levert
natuurlijke spraakherkenning, sprekerverificatie en
Text-To-Speech-oplossingen (TTS) aan grote organisaties,
telecommunicatiebedrijven en overheidsinstellingen in de hele wereld. Voor
een beschrijving van producten, diensten en klantprogramma's, zoals de
SpeechWorks Here Guarantee: www.speechworks.com.
Unisys
Unisys is een aanbieder van e-business-oplossingen. De medewerkers
ondersteunen klanten in 100 landen bij de inzet van informatietechnologie om
optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de interneteconomie en
uitdagingen het hoofd te bieden. De mensen van Unisys integreren en leveren
oplossingen, services, platforms en netwerkinfrastructuren die bedrijven en
overheidsinstellingen nodig hebben om succesvol zaken te doen in dit nieuwe
tijdperk. Unisys biedt een compleet portfolio van e-@ction-oplossingen voor
e-business, gebaseerd op haar expertise op het gebied van oplossingen voor
verticale industrieën, netwerkservices, outsourcing, systeemintegratie en
merkonafhankelijk onderhoud. Daarnaast levert Unisys enterprise-class
servers en de gerelateerde technologieën. Unisys heeft voor haar oplossingen
een focus op specifieke verticale marktsectoren, waaronder financiële
services, transport, telecommunicatie, publishing en overheid.
Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania, in de
Verenigde Staten. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Schiphol-Rijk. Meer
informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage:
http://www.unisys.com of http://www.unisys.nl. Beleggersinformatie is te
vinden op http://www.unisys.com/investor.
UNISYS
Erwin Zijlstra
Country Communications Manager Unisys Nederland
Tel: 020 - 5658647
Mob: 06 - 53821189
e-mail: erwin.zijlstra@nl.unisys.com