Tridion biedt objectieve benchmark-vergelijking van internetstrategieën

Amsterdam, 16 oktober 2001 - Tridion, leverancier van op XML gebaseerde web content management software, heeft een unieke online portal ontwikkeld waarmee bedrijven en organisaties op eenvoudige wijze een realtime benchmark-vergelijking kunnen maken van hun internetstrategie met die van andere bedrijven binnen hun bedrijfstak.

Als basis voor deze benchmark zijn diverse bronnen gebruikt. Uit eerder grootschalig Europees marktonderzoek van Tridion zijn een groot aantal kwantitatieve gegevens voortgekomen over de inzet van internettechnologieën binnen bepaalde bedrijfstakken. Daarnaast heeft Tridion kwalitatieve gegevens verzameld via uitvoerige interviews met klanten en partners, aangevuld met researchrapporten van verschillende analisten over de toekomst van internet binnen de verschillende branches. Tenslotte heeft onderzoeksbureau Van Dusseldorp & Partners, als onafhankelijke partij, de gegevens geanalyseerd en de verschillende onderdelen van de benchmark-rapporten samengesteld.

De portal is uniek in zijn soort omdat de bezoeker direct feedback krijgt op zijn eigen internetactiviteiten. Een bedrijf kan in de benchmark verschillende gegevens invullen over de eigen internetactiviteiten, zoals hoeveelheid en soort websites, kosten, updates, verwachtingen en problemen. Na het invullen worden deze gegevens vergeleken met de uitgebreide databank en ontvangt het bedrijf direct online een rapport waarin de vergelijking met branchegenoten wordt aangegeven en gevisualiseerd. Naast de vergelijkende benchmark, krijgt een bedrijf ook aanbevelingen als de gegevens zeer afwijken van de algemene trend in de specifieke branche , aldus Patrick van Gent, VP Marketing bij Tridion. Wij willen met deze gratis faciliteit bedrijven de mogelijkheid geven gebruik te maken van onze kennis en ervaring.

De portal maakt gebruik van de eigen web content management software, Tridion DialogServer, en is in zes talen beschikbaar. De kwalitatieve gegevens die worden verzameld door middel van de benchmark worden uiteindelijk ook weer gebruikt binnen een grootscheeps Europees onderzoek over de huidige situatie op het gebied van internetstrategie.

De benchmark kan ingevuld worden op http://benchmark.tridion.com/nl

Over Tridion
Tridion is een toonaangevende Europese leverancier van geavanceerde, op XML gebaseerde web content managementsoftware. Met Tridions belangrijkste product, Tridion DialogServer, kunnen ondernemingen op een efficiënte en consistente manier content beheren, updaten en hergebruiken over een veelheid van websites en andere online kanalen en businessapplicaties.

Tridion DialogServer gaat uit van een platformonafhankelijke architectuur op basis van componenten, die gebruikmaakt van open internetstandaarden zoals XML, COM+ en Java. Dit maakt een naadloze integratie met aanvullende businessapplicaties mogelijk.

Veel bekende multinationals gebruiken Tridion DialogServer als de basis van hun internetactiviteiten, waaronder ADAC, Akzo Nobel, AXA, Blackwell Publishers, Carrefour, GE Access, ING Real Estate, Intergamma, KLM, KPN Telecom, Open University (UK), Puratos, Scania, Smurfit Communications en Wolters-Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf heeft daarnaast nog kantoren in Barcelona, Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm en Zürich. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.com

Voor meer informatie
Tridion
Njusja de Gier
Marketing Manager
020-2032006
njusja.degier@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
Account Manager
0317-410 483
tridion@whizpr.nl