16 oktober 2001
DALEEN REVCHAIN® 5.5 SOFTWARE ZET NIEUWE STANDAARD VOOR BILLING EN CUSTOMER
CARE
Geavanceerde 'partner billingfacturering' en afhandeling van
betalingsgeschillen belangrijkste peilers van de productverbeteringen
Daleen Technologies Inc. (Nasdaq:DALN), een wereldwijde aanbieder van
managementsoftware voor het managen van de inkomstenketen voor de jongste
generatie serviceaanbiedersproviders en aanbieders van technologische en
bedrijfsoplossingen, heeft de beschikbaarheid aangekondigd van een nieuwe
releaseversie van haar RevChain Billing en customer care software, RevChain
5.5.
RevChain 5.5 is ontwikkeld met inbreng van Daleen's klanten en partners, en
biedt geavanceerde kenmerkenmogelijkheden ter ondersteuning van complexeom
meer verfijnde ondersteuning te bieden voor Billing- en customer care
functies, waaronder 'payment-triggered' partner Billing en een verbeterde
afhandeling van betalingsgeschillen. Deze nieuwe
functionaliteitmogelijkheden verhoogten de impact van het Billing systeem op
de bedrijfsresultaten, omdat het een nauwkeuriger vorm van inkomstenbeheerze
nauwkeurige inkomstenbeheermanagement bieden voor complexe netwerk services,
zoals optical Gigabit Ethernet (GigE) en de levering van digitale content,
mogelijk maakt.
De verbeterde 'partner billing' factureringsfuncties in RevChain 5.5 maken
het providers mogelijk om in samenwerking met een of meerdere partners op
een efficiëntere manier producten en diensten aan te bieden., in
samenwerking met een of meerdere partners. RevChain's 'payment-triggered'
verrekenfunctie maakt de tijdrovende handmatige calculatie van
partnerverrekeningen overbodig, en stelt de provider in staat om automatisch
partnerroyalties uit te rekenen en te betalen, gebaseerd op de werkelijke
inkomsten die van elke abonnee zijn ontvangen. Dit verkleint het risico van
inkomstenderving aangezien de royaltybetalingen nu automatisch gekoppeld
worden aan de daadwerkelijk ontvangen inkomsten, terwijl ook tegelijkertijd
ook de back-office kosten aanzienlijk worden verlaagd. Het voordeel daarvan
is dat service providers de nauwkeurigheid van hun royaltybetalingen kunnen
verbeteren en, teveel betalen kunnen voorkomen, terwijl tegelijkertijd de
operationele kosten substantieelaanzienlijk worden verlaagd omdat de
noodzaak voor handmatige calculatie- en rapportagegestappen komt te
vervallenworden geëlimineerd.
Daleen RevChain® 5.5 Software
RevChain's uitgebreide functie voor het afhandelen van
betalingsgeschillengeschillenafhandeling stroomlijnt het proces van het
oplossen van geschillen tussen voor zowel klanten als customer service
representatives (CSR's). Dit drukt , waarbij de operationele kosten worden
gedrukt en verbetert de kwaliteit van customer service kwaliteit. wordt
verbeterd. Klanten op Eeindgebruikers kunnen vanaf nu kiezen om
facktuurgeschillen online af te handelen middels RevChain's uitgebreide
customer self-care mogelijkheden. ZodraWanneer een geschil eenmaal wordt
opgestartin het systeem wordt ingevoerd, wordenverdwijnt de noodzaak voor de
meeste van de typische handmatige processen die voorkomen normaal gesproken
onlosmakelijk verbonden zijn metbij het afhandelen van geschillen en het
aanmaken van creditnota's., geëlimineerd CSRs kunnen voortaannu snel
klantengeschillen oplossen tot een vooraf vastgesteld bedrag zonder dat
daarvoor toestemming van een supervisor benodigd istoestemming te hoeven
vragen aan een supervisor. Elke creditering of alternatieve oplossing
wordt danvervolgens automatisch getraceerd om fraude te voorkomen en om
ervoor te zorgen dat geschillen worden zodoende op een correcte wordenmanier
afgehandeld. Door het mogelijk te maken klanten in staat te stellen
online een geschil aanhangig te maken en CSRs de bevoegdheidautorisatie te
geven om zelf meer geschillen zelf op te lossen, zorgt RevChain 5.5 voor een
verbeterde operationele efficiency en grotereverbeterde klanttevredenheid.
"Zowel de verbeterde afhandeling van betalingsgeschillen alsmede de
mogelijkheden voor 'partner billing'fakturering dragen bij aan een
versterking van ertoe bij dat wij onze slagkracht en ons leiderschap op het
gebied vanin fackturering voor broadband en op IP gebaseerde diensten verder
hebben versterkt," aldus Frank Dickinson, senior vice president product
management en marketing voor Daleen.
RevChain 5.5 biedt verder:
· Verhoogd gebruik van XML, de opkomende industriestandaard voor
communicatie tussen ongelijksoortige systemen, om snellere en meer
kosteffectieve integratie mogelijk te maken met de bestaande systemen van
service providers.
· Uitgebreide batchverwerking van facturen per bedrijfseenheid en
marktklasse met het oog op het verbeteren van de dagelijkse
factuurverwerking en de operationele efficiency van Daleen's servicebureau
klanten. Expanded bill runs by business unit and market-type classifications
to increase the overall manageability of bill day processing and improve the
operational efficiencies of Daleen's service bureau customers
· Verbeterde identificatie van veranderingen in de status van abonnees,
zoals stopzetting/re-habilitatieactivering account, waardoor klantentrends
beter kunnen worden geanalyseerd.
· Verbeterde account balance transfer functies om op een effectievere manier
abonnee account consolidaties en mergers te kunnen beheren.
"De RevChain 5.5 versierelease is de culminatiehet eindresultaat van Daleen'
s inspanningen om een Billing- en customer care oplossing te creëren op
basis van een volledige Internetarchitectuur, dieat strategische business
operations ondersteunt," aldus Steven Kim, executive vice president of
products and technology voor Daleen. "Heel anders dan de back-office Billing
systemen uit het verleden, heeft RevChain 5.5 een directe impact op het
vermogen van onze klanten om geavanceerde netwerkdiensten aan te bieden, hun
klantenrelaties goed te managenbeheren en hun operationele kosten goed in de
hand te houden."
About Daleen
Daleen Technologies Inc. is a global provider of Internet software solutions
that manage the revenue chain for next-generation service providers,
enterprise business and technology solutions providers. Daleen's RevChain
product line automates and manages service providers' revenue chains by
providing functionality including service creation and management, customer
management, order and fulfillment, billing and settlement across the span of
the enterprise. The Daleen RevChain product line is comprised of a set of
industry-focused software suites and core applications built on the Daleen
Internet Integration Architecture (IIA) system, which leverages open
Internet technologies to integrate seamlessly with legacy and existing
systems while requiring zero code on the client. Additional information
is available at www.daleen.com.
Over Daleen
Daleen Technologies Inc. is een wereldwijde aanbieder van
internet-softwareoplossingen voor het managenbeheren van de inkomstenketen
voor de jongste generatie serviceprovidersaanbieders en aanbieders van
technologische en bedrijfsoplossingen. Daleen's RevChain productlijn
automatiseert en beheert de inkomstenketen van serviceprovidersaanbieders
door het leveren van functionaliteit binnen de gehele onderneming, zoals
opbouwen en beherenmanagen van service, klantenbeheer, bestellen en leveren,
facturering en betaling. De Daleen RevChain productlijn bestaat uit een
suite set op de branche gerichte softwarepakketten en kerntoepassingen op
basis van het Daleen Internet Integration Architecture (IIA®) systeem,
waarmee open internettechnologie naadloos kan worden geïntegreerd inmet
oudere en bestaande systemen zonder dat de klant daarvoor code hoeft te
leveren. Bezoek voor meer informatie onze website op www.daleen.com.
-einde-
Daleen, IIA en RevChain zijn geregistreerde merknamen of merknamen van
Daleen Technologies Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle
overige merknamen en geregistreerde merknamen zijn het eigendom van hun
respectievelijke eigenaren.
Neem voor meer informatie contact op met:
Nienke Schipper, AxiCom, +31 (0) 70 312 0384, nienke.schipper@axicom.com
Margaret Kortylewska, Daleen, +31 (0)20 658 6382, mkortylewska@daleen.com