Ingezonden persbericht


ANALISTENRAPPORT: AVAYA IN 2000 MET 31 PROCENT MARKTLEIDER OP

NEDERLANDSE MARKT VOOR ENTERPRISE CALL CENTERS

Marktleider in vijf West-Europese landen

TER PUBLICATIE: 14 november 2001

NIEUWEGEIN - Avaya, een van de toonaangevende mondiale bedrijven op het gebied van oplossingen en dienstverlening voor bedrijfsnetwerken, maakt bekend dat Gartner Dataquest heeft vastgesteld dat Avaya over het jaar 2000 in Nederland en in West-Europa marktleider was op het gebied van de levering van call centers. Het marktaandeel van Avaya in Nederland bedroeg 31 procent. Toonaangevende organisaties als Center Parcs en Zilveren Kruis Achmea behoren tot de gebruikers van de call center-oplossingen van Avaya.

Behalve in Nederland was Avaya volgens Gartner Dataquest in 2000 met haar call center-oplossingen ook marktleider in het Verenigd Koninkrijk en Italië. In België en Duitsland realiseerde Avaya voor het tweede achtereenvolgende jaar de toppositie bij de levering van call centers. Het bedrijf was, zo stelt Gartner Dataquest verder vast, ook marktleider in de Verenigde Staten en Canada.

Volgens het rapport van Gartner Dataquest had Avaya in 2000 in West Europa een marktaandeel van 28,9 procent, met de inrichting van 115.563 werkplekken voor call center-medewerkers. Dat is een stijging van 27 procent ten opzichte van 1999. Naast Nederland (31 procent) zijn de marktaandelen per land: België 48 procent, Italië 43 procent, Verenigd Koninkrijk 31 procent en Duitsland 24 procent.

"Uit het onderzoek van Gartner Dataquest blijkt het vruchtbare resultaat van de strategie die Avaya voert in West Europa", zegt Kevin Brady, Chief Operating Officer van Avaya EMEA. "Het is goed om te zien dat de producten en diensten van Avaya bijdragen aan de waardevermeerdering van infrastructuren voor klantenservice bij grote en kleine bedrijven. De continuïteit in de groei bevestigt opnieuw de waarde die Customer Relationship Management-oplossingen hebben voor de uitdagingen waar West-Europese ondernemingen voor staan: het verbeteren van klanttevredenheid, serviceniveaus en inkomstenstromen."

Avaya levert een volledig pakket van Customer Relationship Management-oplossingen (CRM) dat ontwikkeld is om elk functioneel aspect van klantenbeheer te realiseren via elk mediumkanaal. De CRM-oplossingen van Avaya omvatten Interaction Management, Business Intelligence en Commitment Management, en bieden volledige connectiviteit. Bovendien wordt een betrouwbare integratie van front- en back-office, naadloze workflow en procesbeheer geboden.

Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, call centers en gestructureerde bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten in systemen en diensten voor spraakcommunicatie. Avaya is officieel partner van FIFA voor het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in China en het WK 2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.