Den Haag, 14 november 2001

Ben wint Sponsor Ring 2001 voor Olympisch sponsorprogramma

Ben heeft dinsdagavond in 'De Rode Hoed' in Amsterdam de Sponsor Ring 2001 gekregen voor het uitgebreide Olympische sponsorprogramma van de aanbieder van mobiele communicatie. De Sponsor Ring is een initiatief van het Genootschap voor Reclame (GVR) en Sponsoring Magazine. Ben was genomineerd in de categorie sport. Andere genomineerden waren Ernst&Young, Compaq, Heineken en Pink Roccade. Ben kreeg de Sponsor Ring omdat Ben de sponsoring creatief heeft ingezet en helemaal heeft laten inhaken op de bestaande communicatiestrategie, aldus het juryrapport. De prijs werd namens Ben in ontvangst genomen door Enno Tjepkema, Manager Sponsoring & Evenementen.

Ben houdt van competitie en weet als geen ander wat het is om voortdurend topprestaties te moeten leveren in een concurrerende markt. Dat vereist visie, talent, ambitie, training en uithoudingsvermogen. Daarom ondersteunt Ben sporters en sportprojecten die bij Ben passen. Ben is partner in sport van NOC*NSF. Daarmee ondersteunt Ben de Nederlandse Olympische ploeg die deelneemt aan de Olympische Winterspelen in 2002 (Salt Lake City) en de Zomerspelen 2004 (Athene). Daarnaast ondersteunt Ben een aantal individuele wintersporters. Dat zijn de schaatsers Erben Wennemars, Mark Tuitert en Andrea Nuyt, alpine-skiër Harald de Man en Rogier Oosterbaan, de snowboardsters Nicoline en Marieke Sauerbreij en het team Glas (bobslee) en kunstrijschaatster Karen Veldhuizen.

In het juryrapport van de GVR werd benadrukt dat naast het realiseren van sponsor doelstellingen, Ben ook vooral een sympathieke sponsor is. Zelfs tot aan het regelen van een huis voor sporters toe. Ben weet maximaal rendement te halen uit de Olympische sponsoring. Als geen andere partner in sport creëert Ben een geslaagde match tussen het merk Ben en de Olympische ringen. De sponsoring is volledig geïntegreerd in de communicatiestrategie en overige bedrijfsactiviteiten, zoals actieve sportclinics voor relaties met bekende Nederlandse sporters.

Over Ben

Ben Nederland B.V. is een aanbieder van persoonlijke communicatie. De aandeelhouders zijn T-Mobile International (50% minus 1 aandeel) en Belgacom en TDC (samen 50% plus 1 aandeel). Ben heeft inmiddels ruim 1,2 miljoen actieve klanten en is in belminuten de derde aanbieder van Nederland. Ben biedt producten aan voor zowel privé als zakelijk gebruik. Met het verkrijgen van een UMTS-licentie heeft Ben een belangrijke stap gezet op weg naar de derde generatie mobiele communicatie. Ben bellers kunnen bellen in 58 landen, waaronder de belangrijkste vakantielanden.