KBC


KBC bouwt virtueel kantoor in Kid City (14/11/2001) Stadsbeeld Kid City vervolledigd met KBC-bank- en verzekeringskantoor

Kid City, de belangrijkste Belgische portaalsite voor kinderen uit de leeftijdsgroep 7 tot 12 jaar, beschikt sinds 19 oktober over een eigen virtueel KBC-bank- en verzekeringskantoor. De site is opgevat als een volwaardige virtuele stad. Dankzij de aanwezigheid van KBC Bank & Verzekering kunnen jonge surfers nu ook op speelse wijze kennismaken met de wereld van de financiële dienstverlening. Speelbank

Het Kid City-KBC-kantoor bevat modules over de euro, preventie en financiële
informatie, die telkens pedagogische doelstellingen koppelen aan speels omgaan met bank- en verzekeringszaken.
De euromodule geeft toegang tot een eurocalculator en een euro-"jackpot" die de kinderen oefent in het rekenen met decimalen en het opbouwen van een referentiekader waarin de cijfertjes achter de komma meetellen.
De preventiemodule bestaat uit een computerspel met diverse moeilijkheidsgraden en thema's. Er is keuze uit fietsen in druk verkeer, ongevallen in huis en inbraakpreventie. In iedere situatie moeten ongelukken zoveel mogelijk worden vermeden. De
parameters van het spel variëren voortdurend, zodat nooit tweemaal hetzelfde spel wordt gespeeld.
Het informatiegedeelte bevat speelse en eenvoudige uitleg over begrippen en termen uit het bank- en verzekeringswezen. Via peilingen en kwissen kan een dialoog ontstaan tussen KBC en de bezoekers van haar Kid City-kantoor. Kid City beschikt tevens over een forumstek, waar de kinderen actief in debat gaan over bepaalde thema's. Uiteraard komen hier ook financiële thema's (bv. zakgeld) aan bod.

KBC-module nu al een succes
In de drie weken tussen de start van de KBC-module en 6 november kreeg het
KBC-kantoor in KidCity niet minder dan 155 000 bezoeken, werd de spelmodule
17.000 keer gebruikt, kreeg het informatiegedeelte maar liefst 9 500 bezoekers en registreerde KBC 14 600 deelnemers aan de peiling. Deze uitstekende resultaten werden spontaan verkregen, zonder gerichte ondersteuning of campagne.
De cijfers vormen het duidelijke bewijs dat informatie op kindermaat over bank- en verzekeringsdiensten aanslaat bij kinderen. KBC biedt deze tweenagers immers een eenvoudige, educatief verantwoorde en ludieke kennismaking met de courante financiële begrippen en brengt hen preventief gedrag bij in hun eigen leef- en speelomgeving.

Niet overtuigd? Breng dan snel zelf een bezoekje aan www.kidcity.be. Walter, de
KBC-kantoordirecteur, en Roland, de burgemeester van Kid City, zullen u graag verwelkomen in hun virtuele stad, die nu ook haar eigen KBC-bank- en
verzekeringskantoor heeft.

Naast deze nieuwe stek op Kid City, heeft KBC ook op haar eigen website
www.kbc.be/jongeren ruimte gereserveerd waar jonge surfers terechtkunnen. Vanaf
vrijdag 16 november kunnen zij overigens vanop de KBC-site rechtstreeks naar KidCity linken via www.kbc.be/kidcity.

Surf city: www.kidcity.be
Kid City is een product van softwarehuis Eduline, dat een joint venture is tussen Belgacom Skynet en Uitgeverij Altiora Averbode. De site bestaat exact één jaar en heeft zich in die korte periode opgewerkt tot marktleider in Vlaanderen op het vlak van kinderwebsites. Op dit ogenblik telt Kid City meer dan 200 000 geregistreerde bezoekers uit de doelgroep. Kid City behoort tot de top-20 van de meest bezochte sites in ons land. Ongetwijfeld verneemt u vanwege de initiatiefnemers van Kid City meer over deze verjaardag.

Contactinfo: Meer informatie kunt u verkrijgen bij: Piet Jaspaert, Directeur Pers en Public Relations tel. + 32 2 429 85 78
Fax + 32 2 429 81 54
E-mail : piet.jaspaert@kbc.be
Persdienst:
Tel. + 32 2 429 85 45 of 429 65 01
Fax + 32 2 429 81 60
E-mail: viviane.huybrecht@kbc.be
E-mail: stephane.leunens@kbc.be