Ingezonden persbericht

Persbericht

Experian Lanceert E-mail Marketing Dienst

Email-adressen, content-management en broadcasting

\

Den Haag - 14 November 2001 - Experian Nederland B.V. opent in Den Haag een Nederlandse e-mail marketing dienst onder de naam Experian Contact Mail. Onderdelen zijn een database met 280,000 Nederlandse opt-in email adressen, het software pakket InformMessaging voor content- en broadcasting-management, en een e-mail broadcasting unit dat gebruik maakt van Experian's wereldwijde server park
.
In juli 2001 heeft Experian e-mail marketeer Exactis Inc. overgenomen van 24/7 Media Inc.. Daarmee is ook het software pakket InformMessaging ter beschikking gekomen: een complete serie e-mail marketing diensten. Experian verstuurt daarmee maandelijks meer dan 500 miljoen e-mails voor meer dan 100 klanten. De unit in Nederland verstuurt inmiddels honderdduizenden emails voor diverse opdrachtgevers.

InformMessaging is een via internet benaderbaar pakket dat voorziet in abonnee-management (subscribe/unsubscribe), campagne en nieuwsbrief-management, personalisatie, click through-tracking, richmedia-opties, internet-rapportages en retour-management. Experian's opdrachtgevers kunnen hiermee via internet zelf content managen, en dit aan hun email-bestand toesturen.

Volgens adjunct-directeur Hans Gillis is met name het retouren management een vaak veronachtzaamd aspect aan e-mail marketing. "Bij het versturen van honderdduizenden emails is het niet alleen van belang om de eerste mailing op tijd te versturen, maar ook de retour gekomen emails te verwerken om het bestand up-to-date te houden en geen onnodige irritatie bij de consument te wekken. Daarin voorziet InformMessaging uitstekend."

Experian kan het volledige e-mail marketing traject verzorgen. "Indien een opdrachtgever op zoek is naar een email bestand, hebben wij de beschikking over honderdduizenden actuele opt-in e-mail adressen. Indien een opdrachtgever zijn eigen email-database wil gebruiken, zorgen wij dat het bestand geschoond wordt. En omdat bedrijven hun eigen servers niet kunnen belasten met het versturen van 100,000 emails er dag, staat het Experian server park in Notthingham en Denver ter beschikking om de broadcasting van de emails te verzorgen", aldus Gillis.

Volgens Gillis luidt Experian een nieuwe fase in van e-mail marketing. "Dit is echt one-to-one marketing, gepersonaliseerd, goed gemanaged, en voor een fractie van de kosten van traditionele marketing."

Over Experian Nederland B.V.

Experian is één van de werkmaatschappijen van Great Universal Stores, een krachtige beursgenoteerde onderneming met internationale verbindingen. Experian heeft 80 vestigingen in meer dan 40 landen, de hoofdkantoren van Experian bevinden zich in Nottingham (UK) en Orange, Californië (USA). Wereldwijd heeft Experian 12.000 medewerkers in dienst en een jaarlijkse omzet van 3 miljard gulden. In Nederland zijn 450 werknemers actief.

Experian's informatie-oplossingen bestaan uit verschillende diensten, systemen en software op het gebied van target marketing, decision support, card processing, kredietwaardigheidsinformatie, data analyse en consultancy, customer management en database marketing.

Meer informatie: Hans Gillis
Adjunct-Directeur
Experian Nederland B.V.
+31 70 440 4413
hans.gillis@experian.nl

Pieter Stroop
Sales Manager
Experian Nederland B.V.
+31 70 440 44820 pieter.stroop@experian.nl