Themabijeenkomst PPS
30-11-2001
De projectorganisatie binnen de gemeente
Medio januari 2002 organiseert de SEV een themabijeenkomst met als onderwerp `Publiek-private samenwerking rond het (Politie) Certificaat Veilige Woning/De projectorganisatie binnen de gemeente`. Deze bijeenkomst is vooral interessant voor projectleiders bij gemeenten. Via deze site wordt de exacte datum bekend gemaakt.
De gemeente als partner in PPS-constructies kan soms voor nare
beslissingen komen te staan. In de onderhandelingspositie is
geheimhouding soms nodig, terwijl het besluitvormingstraject van de
gemeente juist zo openbaar mogelijk moet zijn. Kan dit worden
voorkomen, bijvoorbeeld door een andere vorm van projectorganisatie
binnen de gemeente te kiezen?
De vragen die tijdens deze bijeenkomst aan bod komen: wat zijn de
voorkomende vormen van projectorganisaties voor gemeenten? Hoe zijn
daarbij de verantwoordelijkheden geregeld? Wat zijn de kansen en
knelpunten per model?
Robert Taen van EMIconsult is gevraagd om als gespreksleider op te
treden. Taen heeft onlangs een tussenevaluatie van de Stad &
Milieuprojecten uitgevoerd. Ook zal hij enkele IPSV-projecten onder de
loep nemen. Zijn bevindingen presenteert hij deze middag. Hans
Thoolen, hoofd afdeling projectmanagement van de gemeente Breda
verzorgt een inleiding; hij vertelt over zijn ervaringen in meerdere
grootschalige gemeentelijke (IPSV) projecten.