Daihatsu dealers volgens Autoweek de beste
20 December 2001
Autoweek heeft onlangs in samenwerking met onderzoeksbureau Trendbox
een tevredenheidsonderzoek gehouden onder haar lezers. Aan de
inzenders van de AutoWeek tevredenheidsenquête werd gevraagd hoe
tevreden men was over de dealer van hun automerk.
Wie behandelt zijn showroomklant het beste en wie doet zijn uiterste best in de werkplaats? Dealers zijn een belangrijke schakel in de tevredenheid van de autobezitter over zijn auto. Vaak is het zelfs de meest belangrijke reden om opnieuw voor hetzelfde merk te kiezen.
Na het verwerken van de velen inzendingen bleek dat de Daihatsu rijders het meest tevreden waren over hun dealer.
Met 76 punten(verkoop 74/werkplaats 78) waren de Daihatsu dealers
duidelijk winnaar. Uitstekend presterende dealers dus volgens
AutoWeek. Vooral de servicebereidheid bij aflevering scoort hoge
tevredenheid. Ook over de korting is men tevreden. De
Daihatsu-monteurs zijn de winnaars in de werkplaats. AutoWeek zag
opvallend weinig ontevreden stemmers: er is veel overleg, prima
vervangend vervoer en ook andere onderwerpen scoren bovengemiddelde
tevredenheid.
De Daihatsu importeur liet zijn blijdschap over de uitslag duidelijk
blijken en gaf de volgende reactie in AutoWeek: Daihatsu Holland is
zeer trots op de goede score van de Daihatsu dealers in het Autoweek
tevredenheidsonderzoek. Het geeft maar weer eens aan dat kleinere en
middelgrote bedrijven vaak betere service verlenen en beter op de
wensen van de klant kunnen inspelen. De personal touch bij de Daihatsu
dealer werpt zn vruchten af. Ik zou zeggen: beste Autoweek lezers, op
www.daihatsu.nl vindt u alle Daihatsu dealers in Nederland. Samen met
een sterk product moet u bij hen goed en naar alle tevredenheid zaken
kunnen doen.
Ook in 2002 zullen de Daihatsu dealers hun uiterste best doen om
wederom op het erepodium te staan.