KEMA doet consumentenonderzoek naar keurmerken
20 december 2001
KEMA, bekend van de keurmerken op elektrische apparaten, gaat
onderzoek doen naar het belang van keurmerken. Ze hebben daartoe een
vragenlijst op hun website geplaatst, die consumenten kunnen invullen.
De onderzoekers willen weten waar consumenten op letten als ze een elektrisch apparaat kopen. Moet het apparaat veilig zijn? Laat u zich verleiden door de kleur? Kijkt u naar het gebruiksgemak, of let u op eventuele keurmerken? Het gaat daarbij om allerlei producten, van broodrooster tot wasmachine en van lamp tot elektrische heggenschaar.
De vragenlijst is gedurende een aantal dagen te vinden op db.www.netpanel.nl/94.htm. Het invullen van de 22 vragen kost ongeveer 10 minuten. Bovendien steunt u een goed doel: voor elke ingevulde vragenlijst doneert KEMA 1 euro aan Artsen Zonder Grenzen.
De antwoorden worden anoniem verwerkt. De ingevulde gegevens worden
alleen gebruikt voor het onderzoek en zullen niet aan derden worden
verstrekt.