Gemeente Sneek


KWS wint publiciteitsprijs

KWS WINT PUBLICITEITSPRIJS De eerste Publiciteitsprijs van de gemeente Sneek is gewonnen door de Koninklijke Watersportvereniging Sneek. Deze 150 jaar bestaande vereniging zorgde voor de grootste publiciteit doordat ter gelegenheid van dit jubileum Màxima en Willem Alexander de Sneker Hardzeildag bezochten. De KWS heeft het hoogst mogelijk achtuurjournaalgehalte bereikt, aldus de jury.De tweede plaats was voor de Drum- en Showfanfare Advendo. Advendo eindigde niet alleen hoog vanwege de welverdiende wereldtitel op het Wereld Muziek Concours te Kerkrade, maar ook vanwege de publiciteit rond de oefenruimteproblematiek.De derde prijs viel ten deel aan het Comité Martinustoren. Met hun plannen zijn de leden veelvuldig in de publiciteit gekomen in de provincie Friesland en de plannen hebben een aardige discussie opgeleverd, aldus de jury. De winnaars van de Publiciteitsprijs Sneek werden woensdagmiddag bekend gemaakt tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente, op het stadhuis. Burgemeester Siebold Hartkamp reikte de bijbehorende taarten uit.De jury bestond uit publicist Peter Karstkarel, communicatieadviseur Renze de Vries van bureau HSCG-Ogilvy te Groningen, journalist Willem Altena van de Leeuwarder Courant en directeur Albert Pasma van de Openbare Bibliotheek Sneek.Publiek kon kandidaten voor de Publiciteitsprijs doorgeven. Daarbij ging het niet om de meeste stemmen, maar wel om geschikte kandidaten. Via brieven, e-mail en de telefoon kwamen in totaal 211 reacties binnen, waarmee 19 kanshebbers werden genomineerd.