KWS wint publiciteitsprijs
KWS WINT PUBLICITEITSPRIJS De eerste Publiciteitsprijs van de
gemeente Sneek is gewonnen door de Koninklijke Watersportvereniging
Sneek. Deze 150 jaar bestaande vereniging zorgde voor de grootste
publiciteit doordat ter gelegenheid van dit jubileum Màxima en Willem
Alexander de Sneker Hardzeildag bezochten. De KWS heeft het hoogst
mogelijk achtuurjournaalgehalte bereikt, aldus de jury.De tweede
plaats was voor de Drum- en Showfanfare Advendo. Advendo eindigde niet
alleen hoog vanwege de welverdiende wereldtitel op het Wereld Muziek
Concours te Kerkrade, maar ook vanwege de publiciteit rond de
oefenruimteproblematiek.De derde prijs viel ten deel aan het Comité
Martinustoren. Met hun plannen zijn de leden veelvuldig in de
publiciteit gekomen in de provincie Friesland en de plannen hebben een
aardige discussie opgeleverd, aldus de jury. De winnaars van de
Publiciteitsprijs Sneek werden woensdagmiddag bekend gemaakt tijdens
de nieuwjaarsreceptie van de gemeente, op het stadhuis. Burgemeester
Siebold Hartkamp reikte de bijbehorende taarten uit.De jury bestond
uit publicist Peter Karstkarel, communicatieadviseur Renze de Vries
van bureau HSCG-Ogilvy te Groningen, journalist Willem Altena van de
Leeuwarder Courant en directeur Albert Pasma van de Openbare
Bibliotheek Sneek.Publiek kon kandidaten voor de Publiciteitsprijs
doorgeven. Daarbij ging het niet om de meeste stemmen, maar wel om
geschikte kandidaten. Via brieven, e-mail en de telefoon kwamen in
totaal 211 reacties binnen, waarmee 19 kanshebbers werden
genomineerd.