Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

White Paper van Selligent: CRM wordt strategisch onderscheidende factor

Customer Relationship Management zorgt voor nieuwe marketingstrategieën en bedrijfsprocessen.

Amersfoort, 7 januari 2002 ? Selligent, een zelfstandige Europese ontwikkelaar van oplossingen voor Customer Relationship Management (CRM) met een korte terugverdientijd, heeft een White Paper gepubliceerd waarin wordt uitgelegd waarom CRM als instrument waarmee bedrijven zich van concurrenten kunnen onderscheiden, de bedrijfsstrategie steeds sterker beïnvloedt. Het White Paper "De invloed van CRM op de bedrijfsstrategie" is beschikbaar op www.selligent.com, via de home page.

Het White Paper gaat specifiek in op het feit dat uniforme CRM-systemen hun tijd hebben gehad. De werkelijke voordelen van CRM liggen immers in de combinatie van de gewoontes van lokale gebruikers en de externe lokale markt. Dat moet echter wel gebeuren binnen de architectuur van een gecentraliseerde bedrijfsstrategie voor de lange termijn.

"Een belangrijke vraag daarbij is: hoe ver kan een bedrijf gaan met het invullen van lokale wensen en gewoontes zonder het zicht te verliezen op de richting van het bedrijf als geheel.", aldus André Lejeune, CEO van Selligent. "Voor veel bedrijven is de cirkel nu rond: van globaliseren tot aan decentralisatie en terug, op weg naar een uitgebalanceerde combinatie van de twee."

Selligent stelt dat CRM-systemen zich nu op één van de gevoeligste plaatsen in de levenscyclus van een klant bevinden terwijl hun belang snel toeneemt tot het hoogste niveau ooit. Generieke CRM-systemen waren een antwoord op de vraag naar globalisering. Ze hebben echter een image gecreëerd van inflexibiliteit zodra het gaat om gevoelige zaken zoals lokale cultuur, lokale regelgeving en uiteenlopende talen. Het White Paper stelt verder dat met generieke CRM-systemen binnen vijf jaar weliswaar een succesvolle miljardenindustrie is gecreëerd, maar dat nu de tijd is aangebroken om het functionele ontwerp ervan opnieuw onder de loep te nemen om de conflicten tussen globalisering en lokale productiviteit weg te nemen.

"In deze context is CRM nu inderdaad duidelijk geaccepteerd als een speerpunt waarmee niet alleen de internationale differentiatie van producten en diensten kan worden gerealiseerd, maar ook voor specifieke product- en dienstenpakketten onderscheidende factoren kunnen worden aangebracht over de grenzen van landen, markten en bedrijfsprocessen heen.", aldus Lejeune.

Het White Paper onderstreept het belang van bedrijfsomvattende CRM-software die is gebaseerd op deze nieuwe marktmodellen. Dat geldt eens te meer in de huidige turbulente markten, waar bedrijven worden geconfronteerd met snelle en onvoorspelbare wijzigingen in de lokale en internationale situaties.

Selligent
Selligent is een belangrijk Europese producent van oplossingen voor het beheer van klantenrelaties (Customer Relationship Management) en e-business waarbij optimaal rekening wordt gehouden met de meest diverse culturen, lokale bedrijfsregels, talen en valuta. De software van Selligent biedt een snel rendement (ROI), reduceert de totale exploitatiekosten, en beheert de volledige relatiecyclus met klanten van prospectfase tot klantenbinding. Daarnaast garandeert de unieke Global & Local module lokale vrijheid met behoud van een bedrijfsbrede consistentie. De meer dan 30.000 gebruikers worden geruggensteund door een uitgebreid distributienetwerk dat aanwezig is op de belangrijkste internationale markten. In 2000 zag Selligent haar omzet met 64% stijgen; de verkoop van licenties steeg zelfs met 120%. Meer informatie is beschikbaar op de website: http://www.selligent.com/nl.

Voor meer informatie
Gerlinde Houbrechts of Theo Vrugt/Madeleine Kok Selligent SA Presscom PR & Marketing
Tel: +32 (0)71 25 80 97 Tel: 030-6051415
Gerlinde.houbrechts@selligent.com l.t.vrugt@inter.nl.net