BROADVISION'S BUSINESS UPDATE DECEMBER 2001

Houten, 9 januari 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag een overzicht van de meest recente ontwikkelingen binnen het bedrijf. Deze maand onder meer een overzicht van belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie en klanten en een terugblik op een succesvol 2001.


* BROADVISION ACTIEF IN AMR WERKGROEP ENTERPRISE COMMERCE MANAGEMENT


* INTERNETAANKOPEN VOOR DE FEESTDAGEN NEMEN VLUCHT DOOR BROADVISION

ONDERSTEUNDE DETAILHANDELSITES

* ENTERPRISE MAGAZINE GEEFT BROADVISION HET PREDIKAAT 'COMPANY TO WATCH' IN

2002

* OOSTENRIJKSE DELFSTOFFENGIGANT OMV KIEST VOOR BROADVISION'S ENTERPRISE

INFORMATION PORTAL

* BROADVISION'S KLANTEN WINNEN PRIJZEN

OVER BROADVISION

BROADVISION ACTIEF IN AMR RESEARCH WERKGROEP ENTERPRISE COMMERCE MANAGEMENT

BroadVision neemt sinds november vorig jaar deel aan AMR Research's werkgroep, Enterprise Commerce Management (ECM) Vendor Council. De werkgroep bestaat uit technologiedeskundigen die werkzaam zijn bij toonaangevende softwareleveranciers. De werkgroep heeft zich tot doel gesteld om ontwikkeling van gebruiksvriendelijke enterprise software te bevorderen. AMR Research heeft organisaties en deskundigen op basis van kennis en marktaandeel geselecteerd.

Tijdens een tweedaagse top in San Jose (Californië, USA) eind november, kwamen de ruim 20 deskundigen van 15 verschillende softwareleveranciers voor het eerst bijeen. De werkgroep, voorgezeten door Bob Parker, vice-president van ECM, voerde tijdens de top een discussie over de problemen die softwaregebruikers tegenkomen bij aanschaf, implementatie en beheersing van enterprise software applicaties. Het product van de werkgroep, een blauwdruk voor de ontwikkeling van softwareproducten, moet passen binnen het ECM model.

INTERNETAANKOPEN VOOR FEESTDAGEN NEMEN VLUCHT MET DOOR BROADVISION

ONDERSTEUNDE DETAILHANDELSITES

BroadVision levert haar software wereldwijd aan honderden online detailhandelbedrijven. De bedrijven maken hoofdzakelijk gebruik van BroadVision Retail Commerce omdat de gepersonaliseerde e-marketing, e-selling en e-service capaciteiten de mogelijkheden bieden om succesvolle websites te bouwen en te onderhouden.

Voorafgaand aan de feestdagen hebben een aantal BroadVision klanten uitbreidingen die gebruiksvriendelijkheid en aankoopgemak ten goede komen, aangebracht op hun internetsites. Circuit City (www.circuitcity.com), RedEnvelope (www.redenvelope.com), Road Runner Sports (www.roadrunnersports.com) en Shop At Home (www.shopathometv.com) zijn enkele van de retailers die BroadVision's toepassingen hebben ingezet voor hun sites, waardoor de online 'holiday shopper' nog eenvoudiger zijn inkopen heeft kunnen doen.

Uit een onlangs gehouden onderzoek van onderzoeksbureau Gartner bleek namelijk dat de online detailhandel de omzet met zeker 10 miljard dollar kon verhogen als de sites meer gebruiksvriendelijk werden. Uit hetzelfde onderzoek bleek eveneens dat de sites in het vierde kwartaal van 2001 goed waren voor een omzet van zo'n 25,3 miljard dollar. Een stijging van ruim 39 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar

INTELLIGENT ENTERPRISE MAGAZINE GEEFT BROADVISION HET PREDIKAAT "COMPANY TO

WATCH" IN 2002

In december is BroadVision door Intelligent Enterprise Magazine benoemd tot 'Company to Watch' in 2002. BroadVision is een van de 48 bedrijven die het predikaat kreeg toebedeeld. De verkozen organisaties voldoen aan zeer kritische eisen om door Intelligent Enterprise Magazine benoemd te worden. Het bieden van concurrentievoordeel door de mogelijkheid tot het verzamelen, analyseren en delen van kennis zijn enkele van de eisen.

"De uitwisseling van informatie en de mate waarin organisaties samenwerken met leveranciers en partners (en zelfs klanten) is maatgevend voor de intelligentie van een organisatie", vertelt Justin Kestelyn, hoofdredacteur van Intelligent Enterprise. "BroadVision is een marktleider op dit gebied, doordat zij applicaties levert die deze processen ondersteunen. Wij menen dat meer en meer organisaties in het volgende jaar zullen vertrouwen op de capaciteiten en mogelijkheden van BroadVision. BroadVision is dus duidelijk een 'Company to Watch' in 2002."

OVER KLANTEN

OOSTENRIJKSE DELFSTOFFENGIGANT OMV KIEST VOOR BROADVISION'S ENTERPRISE

INFORMATION PORTAL

Deze maand deelde BroadVison mee dat OMV heeft gekozen voor BroadVision InfoExchange Portal om haar nieuwe bedrijfsportaal verder te ontwikkelen. OMV is een van de grootste ruwe olie en natuurlijk gas conglomeraties in Centraal en Oost Europa. OMV's nieuwe portaal wordt ontwikkeld om haar klanten, partners, leveranciers en medewerkers te voorzien van gepersonaliseerde informatie. Het totale project heeft tot doel de bestaande inter-, intra- en extranet sites samen te voegen tot één site.

"De content management functionaliteit was de beslissende factor voor ons om BroadVision te gebruiken voor het nieuwe OMV portaal", vertelt Martin Thomas, hoofd e-business management van OMV. "Daarnaast heeft BroadVision een bewezen kennis van personalisatie en procesoptimalisatie. Wij menen dat die kennis onze marktpositie aanmerkelijk kan versterken."

BROADVISION'S KLANTEN WINNEN PRIJZEN

De website van American Airlines, www.aa.com, heeft een nieuw traffic record gevestigd en wordt door het blad Smart Business magazine genoemd als één van de top vijftig e-business bedrijven. Verder heeft de Web Marketing Association de 'Standard of Excellence' WebAward toegekend aan American Airlines voor hun ontwerp, innovatieve karakter, inhoud, interactiviteit, navigatie, gebruikersgemak en gebruik van technologie.

Forbes Magazine gaf Citibank Online op www.citibankonline.com, de hoogste waardering in de bankierscategorie van hun prestigieuze 'Best of the Web Pick'. Bank of America op www.bankofamerica.com, dat gebruik maakt van BroadVision's portal technologie bezette de tweede plaats in de bankiers categorie.

GE Supply ontving alle drie de awards die vergeven werden door het Electrical Distributors Magazine. GE ontving onder meer de 'Best of the Best' en 'Best of the Best Overall Distributor' award voor hun b2b site www.gesupply.com.

Fabrikant Hewlett-Packard is met hun website, www.hpshopping.com, als beste verkozen door de Web Marketing Association in de categorie 'Best Computer Retailer Website'. Het is voor de vierde opeenvolgende maal dat de site gehonoreerd is.

De staat Californië mocht tijdens de internationale 'Government Conference and Expo' de 'E-Gov Pioneer Award for Excellence in e-Government' in ontvangst nemen voor hun site www.my.ca.gov. Daarnaast werd de staat tot 'Best of the Web' verkozen door het Digital Government and Government Technology Magazine. Het blad organiseert ieder jaar een competitie voor online initiatieven van overheidsinstanties. Aan de zevende editie van de competitie namen ruim 200 instanties deel.

De website www.sears.com van retailer Sears is door Forbes verkozen tot beste site in de categorie 'online shopping'. Naast Sears werd ook wenskaarten leverancier Hallmark geprezen voor hun uitstekende website www.hallmark.com.

De United States Postal Service website, www.usps.com, ontving van de Web Marketing Association de 'Standard of Excellence' award.

OVER BROADVISION

BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.

NOOT VOOR DE REDACTIE (

Ingezonden persbericht