Gemeente Hoogeveen

9 januari 2002

* Nieuwe cliënten sociale zaken naar centrum werk en inkomen *
* Commissies vergaderen *

* Reiniging haalt kerstboom op *

* Gemeente gaat graven ruimen *

* Parkeerautomaten geschikt voor euro en 'plastic geld' *
* Binnenkort bestemmingsplan voor woongebied Santbrincke *
* Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de Ruimtelijke Ordening *

* Kandidaatstelling voor verkiezingen gemeenteraad *
* Wet Milieubeheer *

* Inspraak en informatie voorontwerp bestemmingsplan Pesse, deelplan Bergbezinkbassin *

* Drank- en Horecawet *

* Kapvergunningen *

* Voorkeursrecht Buitenvaart II *

* Toepassing vrijstellingsbepaling van het bestemmingsplan *
* Goedkeuring bestemmingsplan Landgoed Wijsbersche Hooge *
* Verleende bouwvergunningen *

* Verleende bouwvergunning van rechtswege *
* Bouwvergunning met instandhoudingtermijn *
Nieuwe cliënten sociale zaken naar centrum werk en inkomen

Sinds 1 januari heeft Hoogeveen een Centrum voor Werk en Inkomen (CWI). Dat brengt veranderingen met zich mee voor mensen die een beroep willen doen op de algemene bijstandsuitkering. Uitkeringsgerechtigden moeten sinds 1 januari deze uitkering rechtstreeks bij het CWI aanvragen.

Drenthe krijgt drie CWI's. Eén ervan komt dus in Hoogeveen. De Hoogeveense vestiging werkt ook voor de inwoners van De Wolden en Midden-Drenthe. In het CWI worden taken ondergebracht, die nu nog worden uitgevoerd door het arbeidsbureau, het GAK, Cadans, gemeenten en andere uitvoeringsinstanties. Arbeidsvoorziening gaat zelfs helemaal op in het CWI. Het CWI is sinds 1 januari te vinden in het huidige Arbeidsbureau aan de Crerarstraat in Hoogeveen.

Eerst naar CWI

Degenen die na 1 januari aanspraak maken op een uitkering moeten zich nu eerst melden bij het Centrum voor Werk en Inkomen. Heeft u recht op een uitkering dan wordt u doorverwezen naar de betreffende gemeente. De huidige cliënten van Sociale Zaken kunnen zich rechtstreeks wenden tot de gemeente.

Voor het aanvragen van een uitkering levensonderhoud moet u na 1 januari bij het CWI zijn. Andere bijstandsuitkeringen zoals de bijzondere bijstand en de minimaregelingen blijven wel bij de gemeente en kunnen hier rechtstreeks aangevraagd worden.

Werk boven inkomen

Bij het CWI kunt u terecht voor alle zaken die te maken hebben met werk en inkomen. Dus bent u op zoek naar werk of een uitkering, dan gaat u eerst naar het CWI. Bij het centrum wordt meteen gekeken of er een geschikte vacature voor u is, want werk gaat boven inkomen.

Lukt het niet om u aan een baan te helpen dan kunt u in het centrum worden geregistreerd. Voor een uitkering kunt u dus niet meer eerst naar de afdeling Sociale Zaken van uw gemeente of een uitvoeringsinstantie, die u bijvoorbeeld een WW-uitkering geeft. Ook bekijkt het CWI of u iets heeft aan omscholing of ondersteuning bij het zoeken naar een passende baan.
De gemeente, uitkeringsinstantie of CWI helpt u graag verder als onduidelijk is waar u met uw verzoek of vraag moet zijn.

Commissies vergaderen
Informatisering vergadert vandaag woensdag 9 januari 2002 in commissiekamer I van het gemeentehuis. De vergadering, die openbaar is, begint om 19.30 uur.
De commissie Volkshuisvesting, Grondzaken, Openbare Werken, Verkeer en Vervoer, Buurtbeheer en Stads- en Dorpsvernieuwing vergadert maandag 14 januari in commissiekamer I van het gemeentehuis. De vergadering, die openbaar is, begint om 19.30. Op de agenda staat onder andere:
* Nota Wonen

* WOP Krakeel

* Treintaxi buitengebied

De commissie Onderwijs houdt dinsdag 15 januari haar vergadering in commissiekamer I van het gemeentehuis. De openbare vergadering begint om 19.30 uur. Op de agenda staat onder andere:

* Tegemoetkoming aan scholengemeenschappen voortgezet onderwijs in de fusie-aanloopkosten

* Educatieplan 2002. Vaststelling beleidsuitgangspunten volwasseneneducatie.

* Jaarverslag 2000/2001 leerplicht en RMC.
De commissie Ruimtelijke Ordening, Milieu en Cultuur en Recreatie en Toerisme vergadert woensdag 16 januari in commissiekamer I van het gemeentehuis. De openbare vergadering begint om 19.30 uur. Op de agenda staat onder andere:

* Gemeentelijke visie "Het bibliotheekwerk in Hoogeveen in perspectief"

* Projectopdracht en plan van aanpak Structuurvisie Gemeente Hoogeveen

* Convenant Duurzaam Bouwen Drenthe 2001

* Vaststellen bestemmingsplan "Woonzorgcomplex Pesse" en toekennen bijdrage in kosten archeologisch vervolgonderzoek.
* Bestemming perceel sportschool/fitnesscentrum aan het Beukemaplein
* Vaststelling bestemmingsplan West, deelplan politiebureau/gym-turnzaal.

* Vaststelling bestemmingsplan Het Drentse Land
* Verzoek planschadevergoeding H.J. Zwiggelaar.
* Verzoek planschadevergoeding J.A. Schonewille.
* Beslissing op bezwaarschrift H. Reinders tegen afwijzing planschadevergoeding.

* Beslissing op bezwaarschrift E. de Jonge tegen toekenning planschadevergoeding

De commissie Welzijn, Sport, Sociale Zaken, Werkgelegenheid en Volksgezondheid houdt een vergadering in commissiekamer I van het gemeentehuis. De openbare vergadering begint om 19.30 uur. Op de agenda staat onder andere:

* Onderzoeksplan 2002 ABW

* Tijdelijke regeling vroegsignalering

* Actieplan Sportvoorzieningen 2001 - 2006
* Fusie GGD'en

* Verordening cliëntenparticipatie integraal gehandicaptenbeleid
* Verordening activiteitenfonds per 1-1-2002
* Toekennen éénmalig subsidie aan de pilot stage- en werkbegeleiding van de Roelof van Echtenschool

gewoon door op deze wegen. Ook is die dag een omroepinstallatie in werking op het hoofdveld. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Algemeen Bestuurlijke en Juridische Zaken (tel. 291244).
De Prof. Titus Brandsmaschool. houdt van vandaag, woensdag 9 tot en met vrijdag 11 januari,

een inzameling. U kunt het oud papier brengen naar de containers achter de school op het Blankensplein tot vrijdag 12.00 uur. De Apolloschool houdt morgen, donderdag 10 januari, een oud-papierinzameling in de wijk Krakeel. Het papier wordt vanaf 18.30 uur opgehaald. Het papier graag gebundeld of in stevige dozen aan de straat zetten, niet in vuilniszakken of andere plastic zakken. De Krullevaar in de containers achter de school in de Rietgans.

Zaterdag 12 januari
zamelt basisschool De Sprong oud papier in. U kunt het oud papier brengen naar de containers achter de Zuiderkerk aan de Baarlelaan. Reiniging haalt kerstboom op
Deze week (tot en met vrijdag 11 januari) kunt u uw kerstboom op de dag van huisvuil ophalen aan de weg zetten.
Gemeente gaat graven ruimen
De gemeente gaat in de zomer van 2002 op de algemene begraafplaats aan de Zuiderweg graven ruimen. Het gaat om algemene ongenummerde graven in deel V. Hier is begraven van 1917 tot en met 1928. Voor informatie kunt u tijdens kantooruren bellen met beheerder H. Mulder van de begraafplaats (tel. 277681) of met de heer E. Scheffers (tel. 291660).

Eigendom gemeente
De gemeente Hoogeveen heeft drie soorten graven: algemene, eigen en familiegraven. Algemene graven zijn en blijven eigendom van de gemeente. Iedereen mag in een algemeen graf begraven worden. De wet staat toe dat een gemeente een algemeen graf na tien jaar mag ruimen. In Hoogeveen gebeurt dit voor dit betreffende gedeelte na 74 tot 85 jaar.
Mogelijk dat een familielid van u ooit begraven is in een van de vermelde algemene graven. Als herbegraven uw wens is, kunt u tegen betaling van diverse kosten kiezen voor een eigen graf elders op de begraafplaats.
De gang van zaken
Voor het ruimen zal de gemeente om het gedeelte een twee meter hoge afscheiding plaatsen. De grond zal gezeefd worden met een machine. Eventuele resten krijgen een plaats in een algemeen verzamelgraf. Daarna deelt de gemeente het terrein opnieuw in voor nieuwe graven. De familie kan de grafstenen krijgen. Heeft zich na twee jaar niemand gemeld, dan laat de gemeente de stenen vernietigen.

Parkeerautomaten geschikt voor euro en 'plastic geld'

Sinds vrijdag werken alle 33 parkeerautomaten uitsluitende op euro en chipper/chipknip. Ook de parkeermeters zijn aangepast. De meters accepteren deze maand guldens en euro's, per 1 februari alleen euro's. invoering van de nieuwe munt.

Euro algemeen

Het gemeentebestuur verzoekt alle inwoners deze maand zoveel mogelijk gepast of elektronisch te betalen voor gemeentelijke diensten. Tot 28 januari kan men nog met guldens betalen.U krijgt dan wisselgeld in euro's. Het betalen van een product of dienst gaat sneller als er geen, of zo weinig mogelijk wisselgeld teruggegeven hoeft te worden.

Met ingang van 28 januari is de gulden geen wettig betaalmiddel meer.

Men kan zijn guldens nog tot 1 april gratis bij banken op de eigen rekening storten. Daarna zijn er kosten aan verbonden. Binnenkort bestemmingsplan voor woongebied Santbrincke Voor het woongebied De Santbrincke in het Spaarbankbos aan de noordkant van Hoogeveen wordt in de loop van dit jaar een nieuw bestemmingsplan van kracht. Het gebiedje, dat 45 huizen omvat, krijgt een woonbestemming. Zo komt een einde aan een vreemde situatie, want de bewoners wonen daar in feite illegaal. Dat is het gevolg van een erfenis van de voormalige gemeente Ruinen.

Ouderen

Het Ruiner bestemmingplan had het gebied aangemerkt als 'gronden voor bijzondere doeleinden'. Het was van oorsprong bestemd voor een wooncentrum voor ouderen met dienstencentrum en zelfstandige wooneenheden. De woningen kwamen er wel maar het dienstencentrum kwam nooit van de grond. Zo ontstond een woonwijkje met huizen voor ouderen, waar ook andere doelgroepen terecht konden. En dat was eigenlijk in strijd met het bestemmingsplan.

Aanvragen

Zo was de situatie toen bij de herindeling in 1998 het gebied werd toegevoegd aan de gemeente Hoogeveen. De gemeente werd meteen geconfronteerd met bouwaanvragen voor erkers, schuurtjes, serres en dergelijke. De ambtenaren zaten met de handen in het haar, want de vergunningen konden niet worden verleend. Het bestemmingsplan liet dat immers niet toe. De oplossing is in zo'n geval eenvoudig: een nieuw bestemmingsplan waarmee de bestaande situatie gelegaliseerd wordt. Het wordt binnenkort van kracht. En dus kunnen de vergunningaanvragen voor schuurtjes, bergingen, erkers en serres dan eindelijk de deur uit, richting gemeentehuis Hoogeveen.

(foto: gemeente Hoogeveen)
Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de Ruimtelijke Ordening Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben op besloten om onder toepassing van artikel 19, tweede lid, van de wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het geldende bestemmingsplan Toldijk ten behoeve van de realisering van een fietspad tussen Hoogeveen-Noord en Stuifzand.

Tevens is besloten aanlegvergunning te verlenen ten behoeve van de aanleg van het bovengenoemde fietspad onder toepassing van artikel 3, het achtste en het elfde lid, van het bestemmingsplan Buitengebied, 2e partiële herziening, van de voormalige gemeente Ruinen.

Het voornemen tot verlening van vrijstelling en aanlegvergunning heeft gedurende de periode van 21 juni tot en met 18 juli 2001 ter inzage gelegen. Er zijn tegen het voornemen geen zienswijzen kenbaar gemaakt.

Burgemeester en wethouders hebben de vrijstelling en de aanlegvergunning verleend op 25 juli 2001.

Het vrijstellingsbesluit alsmede de aanlegvergunning liggen gedurende de periode van 10 januari t/m 20 februari 2002 ter inzage bij de publieksbalie van de sector Bouwen & Wonen in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.

Gedurende bovengenoemde periode kunnen belanghebbenden een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders, postbus 20.000, 7900 PA te Hoogeveen.

Kandidaatstelling voor verkiezingen gemeenteraad

De burgemeester van Hoogeveen maakt het volgende bekend:

1. Op 22 januari 2002 zal de kandidaatstelling voor de verkiezing van de leden van de gemeenteraad plaats hebben. 2. Op die dag kunnen op het gemeentehuis aan het adres Raadhuisplein 1, 7901 BP Hoogeveen bij het daar gevestigde hoofdstembureau van 9.00 tot 15.00 uur lijsten van kandidaten (model H 1) worden ingeleverd.
3. De benodigde formulieren voor:

+ de lijsten van kandidaten (model H 1)
+ de verklaringen van instemming van de kandidaten met hun kandidaatstelling (model H 9)

+ de machtigingen tot het plaatsen van de aanduiding van de politieke groepering boven een kandidatenlijst (model H 3-1)
+ de machtigingen tot het plaatsen van een aanduiding, gevormd door samenvoeging van de aanduidingen van politieke groeperingen of afkortingen daarvan, boven een kandidatenlijst (model H 3-2)

+ de verklaringen van ondersteuning van een kandidatenlijst (model H 4)

+ de verklaringen betreffende het verbinden van de kandidatenlijsten tot een lijstencombinatie (model I 10)

zijn tot en met de dag van de kandidaatstelling op het gemeentehuis kosteloos voor de kiezers verkrijgbaar.

Wet Milieubeheer

Burgemeester en wethouders van Hoogeveen, maken met inachtneming van het bepaalde in artikel 3:44 van de Algemene Wet Bestuursrecht bekend, dat zij op 3 januari 2002 vergunningen ingevolge de Wet Milieubeheer hebben verleend naar aanleiding van de aanvragen van:
* Aero Noord B.V., voor het oprichten en in werking hebben van een inrichting voor stalling van en onderhoud aan vliegtuigen, gelegen aan de Plesmanstraat 12 te Hoogeveen.

* De heer M. Daams, voor het oprichten en in werking hebben van een vliegtuigstalling, gelegen aan de Achteromsedijk (ongenummerd) te Hoogeveen.

De vermelde besluiten zijn ten opzichte van de eerder ter inzage gelegde ontwerpen niet gewijzigd.

Aan de besluiten zijn voorschriften verbonden ter bescherming van het milieu.

De besluiten en andere op deze zaken betrekking hebbende stukken liggen vanaf 10 januari tot en met 21 februari 2002 op werkdagen gedurende de openingstijden ter inzage bij de sector Milieu en Openbare Werken, afdeling Milieu-inspectie en -vergunningen, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen (Compagnieshuis). Indien gewenst kan een mondelinge toelichting op de stukken worden verkregen. Op verzoek kunnen de stukken op dinsdagen ook buiten kantooruren worden ingezien. De stukken zullen dan van 16.00 tot 19.00 uur ter inzage worden gelegd in het gemeentehuis (bodekamer, Raadhuisplein).

Op grond van het bepaalde in de artikelen 20.1, lid 1, 20.6 en 20.7 van de Wet Milieubeheer en artikel 6:7 van de Algemene Wet Bestuursrecht staat tot en met 21 februari 2002 beroep open bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State voor: a. Degenen die overeenkomstig de artikelen 3:24 of 3:25 van de Algemene Wet Bestuursrecht schriftelijk dan wel mondeling bedenkingen hebben ingebracht tegen het ontwerp-besluit. b. De adviseurs die overeenkomstig artikel 3:23 van de Algemene Wet Bestuursrecht advies hebben uitgebracht over het ontwerp-besluit. c. Degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het nemen het besluit ten opzichte van het ontwerp zijn aangebracht. d. Belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen het ontwerp-besluit.

De besluiten worden na afloop van de beroepstermijn van kracht, tenzij voor deze datum bij de voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening is gedaan.

Indien de besluiten tevens betrekking hebben op het oprichten of veranderen van een inrichting, dat tevens is aan te merken als bouwen in de zin van de Woningwet, dan worden de vergunningen ingevolge het bepaalde in artikel 20.8 van de Wet Milieubeheer niet eerder van kracht dan nadat de betrokken bouwvergunning is verleend.

Het beroepschrift en het eventueel in te dienen verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening moet worden gericht aan de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, respectievelijk aan de voorzitter van deze afdeling, Postbus 20019, 2500 EA te 's-Gravenhage.

Inspraak en informatie voorontwerp bestemmingsplan Pesse, deelplan Bergbezinkbassin

Burgemeester en wethouders hebben voor een perceel grond ten noorden van De Bossemaat (naast huisnummer Kampiepensweg 5) een bestemmingsplan voorbereid. Dit bestemmings-plan is bedoeld om een bergbezinkbassin te kunnen bouwen.

Het bassin is gesitueerd in een perceel grond ten noorden van De Bossemaat en naast het huisadres Kampiepensweg 5. Op deze plaats is op dit moment een riooloverstort zonder enige zuivering gevestigd. Verder bevindt zich op dit perceel een rioolgemaal van het waterschap Reest en Wieden.

Het nieuw te bouwen bergebezinkbassin levert, ten opzichte van de huidige situatie, een belangrijke verbetering op aan de kwaliteit van het oppervlaktewater ten noorden van Pesse. In het bassin zal bij hevige regenval tijdelijke opslag plaatsvinden van een teveel aan rioolwater. Het vuile rioolwater kan in dit bassin bezinken voordat het water via een 2de bergingsbassin wordt overgestort op het oppervlaktewater.

Om de inwoners van Pesse en belanghebbenden op de hoogte te brengen van de bouwplannen zal op 24 januari 2002, om 19.30 uur een gecombineerde informatie- en inspraakbijeenkomst worden gehouden in het Buurtcentrum De Wenning. Tijdens deze bijeenkomt zal er uitleg worden gegeven over het concrete bouwplan en de noodzakelijke planologische procedure die dit plan met zich mee brengt. Bij deze wordt u van harte uitgenodigd voor deze bijeenkomst.

Het voorontwerp bestemmingplan ligt vanaf 17 januari tot en met 14 februari 2002 ter inzage bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24. Gedurende deze termijn kunnen belanghebbenden hun zienswijze over het voorontwerp bestemmingsplan schriftelijk indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders, Postbus 20000, 7900 PA Hoogeveen. Wanneer er behoefte bestaat aan het mondeling inbrengen van een zienswijze kunt u daarover contact opnemen met de heer L. Benning van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Dit kan zowel telefonisch als per e-mail. Het rechtstreeks telefoonnummer is 291709. Het e-mailadres is l.benning@hoogeveen.nl.

Drank- en Horecawet

Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen maken bekend, dat zij op 7 januari 2002 aan de Hoogeveense Biljartclub, Terpweg 2, Hoogeveen en de Voetbalvereniging Noordscheschut, Coevorderstraatweg 40, Noordscheschut een vergunning op grond van artikel 3 van de Drank- en Horecawet hebben verleend.

Kapvergunningen

De gemeente Hoogeveen heeft een kapvergunning verstrekt aan:
* R. Hobma, van Nijenhovelaan 5, Hoogeveen, voor 1 es.
Gemotiveerde bezwaren kunnen binnen 6 weken na deze publicatie worden ingediend bij het college van Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen.

Voorkeursrecht Buitenvaart II

Op grond van artikel 7 Wet voorkeursrecht gemeenten ( Wvg) dient het voorstel van Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen aan de gemeenteraad om op basis van artikel 6 Wvg gronden aan te wijzen waarop de artikelen 10 -24, 26 en 27 Wvg van toepassing zijn, binnen 5 maanden te worden bestendigd. Tot deze verlenging van het voorkeursrecht op grond van artikel 2 Wvg zal de raad van de gemeente Hoogeveen in februari 2002 besluiten. Bovengenoemde gronden liggen in het gebied dat onder het ontwerp - bestemmingsplan Buitenvaart II valt. Deze gronden zijn nader aangegeven op de bij het ontwerp - raadsbesluit behorende kadastrale tekening met daarbij behorende lijst van eigenaren en zakelijk gerechtigden, een en ander naar de stand van de openbare registers van het Kadaster per 1 augustus 2001.

In het kader van een zorgvuldige voorbereiding van het door de raad te nemen besluit tot aanwijzing van de gronden worden belanghebbenden gelet op artikel 4:8 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), in de gelegenheid gesteld om voor 25 januari 2002 schriftelijk dan wel mondeling hun zienswijzen ten aanzien van het ontwerp - raadsbesluit naar voren te brengen. De zienswijze kan schriftelijk gericht worden aan de raad van de gemeente Hoogeveen, Postbus 20.000, 7900 PA Hoogeveen. Indien belanghebbenden hun zienswijze aan de raad mondeling kenbaar wensen te maken, dient dit te geschieden via mevrouw H.F.G. Wissels van de afdeling Grondzaken en Eigendommen, telefoonnummer 0528 - 291755.

Met ingang van 14 januari 2002 ligt het ontwerp - raadsbesluit met bijbehorende stukken voor iedereen kosteloos ter inzage bij de Centrale Balie van BoWo/Milieu van de gemeente Hoogeveen, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen. De stukken liggen gedurende de openingstijden en buiten de openingstijden na afspraak ( telefoon 291755) ter inzage. Genoemde stukken zijn tevens in te zien bij het gemeentelijk voorlichtingscentrum, Raadhuisplein 1 te Hoogeveen. De eigenaren en zakelijk gerechtigden van de betreffende gronden krijgen een afzonderlijke kennisgeving.

Toepassing vrijstellingsbepaling van het bestemmingsplan

Burgemeester en wethouders van Hoogeveen hebben het voornemen om met toepassing van een vrijstellingsbepaling van het van toepassing zijnde bestemmingsplan Buitenvaart I vrijstelling te verlenen aan:
* Auto-Beilen, voor het bouwen van een garage/showroom op kavel A6 van het bedrijventerrein Buitenvaart I.
Het bouwplan ligt met ingang van 9 januari 2002 gedurende vier weken het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.

Gedurende deze termijn kan een ieder, bij burgemeester en wethouders, schriftelijk zijn bedenkingen naar voren brengen tegen het verlenen van vrijstelling van het van toepassing zijnde bestemmingsplan ten behoeve van de uitvoering van dit bouwplan.

Goedkeuring bestemmingsplan Landgoed Wijsbersche Hooge

Gedeputeerde Staten van Drenthe hebben bij besluit van 4 december 2001, kenmerk 49/RW/A1/2001009778 het door de gemeenteraad op 27 september 2001 vastgestelde bestemmingsplan Landgoed Wijsbersche Hooge goedgekeurd.

Het bestemmingsplan betreft een 11 ha. groot gebied ten noorden van Hoogeveen gelegen aan de Wijsterseweg en grenzend aan het Spaarbankbos. Het nieuwe plan maakt het mogelijk om een landgoed nieuwe stijl te realiseren.

Het besluit van Gedeputeerde Staten alsmede het hiervoor genoemde bestemmingsplan liggen met ingang van 10 januari 2002 voor de duur van zes weken voor een ieder ter inzage bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.

Gedurende bovengenoemde termijn van zes weken kan tegen het goedkeuringsbesluit van Gedeputeerde Staten beroep worden ingesteld bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag door:
* een ieder die tijdig bedenkingen heeft ingediend bij Gedeputeerde Staten tegen het vastgestelde bestemmingsplan;
* een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zich tot Gedeputeerde Staten te wenden.

Tevens kan binnen de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State. De werking van het besluit van Gedeputeerde Staten wordt dan in ieder geval opgeschort tot de beslissing door de voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak op dat verzoek is genomen.

Verleende bouwvergunningen


* J. Zandbergen, voor het bouwen van een garage aan De Boeg 66 te Hoogeveen.

* H. Slender, voor het plaatsen van een carport aan de Haverkamp 16 te Hoogeveen.

* F. Oelen, voor het bouwen van een schuur/paardenstal aan de Noorderweg nrs. 6 en 12 te Tiendeveen.

* R. Bruisma, voor het wijzigen van een gevel aan de Wethouder Robaardstraat 15 te Hoogeveen.

* P.T.H.J.H. Grondstra, voor het uitbreiden van een woning aan de Carstensdijk 136 te Elim

* J. Thalen, voor het uitbreiden van een woning en bouwen van een dakkapel aan de Bentinckslaan 96 te Hoogeveen.
* L.T. Oost, voor het bouwen van een garage/berging aan de Coevorderstraatweg 101 te Nieuweroord.

* H.J. Strijker, voor het bouwen van een garage aan net Hollandscheveldse Opgaande 40 te Hollandscheveld.
* H.J.W. de Lange, voor het uitbreiden van de woning aan de Eisenweg 12 te Stuifzand.

* J. Steenbergen, voor het bouwen van een ligboxenstal aan de Fluitenbergseweg 82 te Fluitenberg.

* G.H. Oosterkamp, voor het bouwen van een woning aan de Brinkstukken 3 te Pesse.

* H. te Velde, voor het uitbreiden van een woning aan de Veenluydenstraat 36 te Hoogeveen.

* J.Hut, voor het uitbreiden van een woning aan de Oldenbandringhstraat 39 te Hoogeveen.

* J. van 't Hooge, voor het verwijderen van een trapopgang in een restaurant en het veranderen van het gebruik van de verdieping van cafetaria naar kantoorruimte aan de Hoofdstraat 222 te Hoogeveen.
* T.J. Jansen, voor het bouwen van een mestsilo aan de Wijsterseweg 106 te Stuifzand.

* P. van der Zwaag, voor het verbouwen en uitbreiden van een garage/berging aan de Bossemaat 21 te Pesse.
* A. Schonewille, voor het bouwen van een erker aan de Noorderweg 14 te Hoogeveen.

* Moes Projectontwikkeling, voor het bouwen van drie kantoorgebouwen aan het Stationsgebied te Hoogeveen.

Verleende bouwvergunning van rechtswege


* Bicentre Equipments, voor het bouwen van een bedrijfsgebouw aan de Zeppelinstraat te Hoogeveen.

* B.A.H. Seesink, voor het bouwen van een woning met garage aan de Karper 5 te Hoogeveen.

* A. Koster, voor het bouwen van een overkapping boven een trap aan de Blankenslaan-West 69 te Hoogeveen.

Bouwvergunning met instandhoudingtermijn


* Stichting Vliegveld Hoogeveen, voor het plaatsen van een containerunit aan de Plesmanstraat 2 te Hoogeveen.

Nadere informatie over deze verleende bouwvergunningen is verkrijgbaar bij de afdeling Bouw- en Woningtoezicht, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.

Tegen deze verleende bouwvergunningen kan binnen zes weken na dagtekening van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd bezwaarschrift worden ingediend bij het college van Burgemeester en Wethouders.