Ingezonden persbericht

P E R S B E R I C H T

CARe Live met Advanced Planning & Scheduling van Quintiq

('s-Hertogenbosch, 14 januari 2002) - Vandaag kondigt de autoschadeherstelketen CARe aan live te zijn gegaan met advanced planning & scheduling software van Quintiq. De ontwikkeling van het systeem is onderdeel van het TUNe project. TUNe bevat onder meer een centraal plansysteem voor de recepties en werkplaatsen. Het systeem stelt de vestigingen van CARe schadeservice in staat om schades binnen de keten aan elkaar uit te besteden. Uiteindelijk is de bedoeling dat alle 45 vestigingen van CARe in Nederland met het planningssysteem gaan werken.

Door het realiseren van de werklastverdeling kunnen de klanten van CARe efficiënter geholpen worden. Het is nu mogelijk de autoschades te sturen naar de vestigingen met de kortste wachttijd. Een ander groot voordeel is het in staat zijn de klant beter en sneller te informeren omtrent de voortgang van het herstel van de auto. Dit zal uiteindelijk resulteren in een verbetering van de leverbetrouwbaarheid.

Hugo Pietersz, Algemeen Directeur van CARe licht toe:"Door de toepassing van de Quintiq planningssoftware zijn wij in staat om een werklastverdeling te realiseren tussen onze 45 vestigingen. Dit zal de klantenservice naar zowel de verzekeringsmaatschappijen alsook de uiteindelijke berijder van de auto aanzienlijk verbeteren."

CARe heeft gekozen voor Quintiq vanwege de grote flexibiliteit van de software waardoor de specifieke bedrijfskenmerken van CARe eenvoudig ondergebracht konden worden in de software. Hierdoor sluit het systeem één op één aan op de bedrijfsprocessen van CARe.

CARe is in Nederland marktleider in schadeherstel. Het bedrijf heeft 45 vestigingen, ruim 900 medewerkers en maakt deel uit van de beursgenoteerde Athlon Groep. Jaarlijks handelt CARe zo'n 100.000 schades af. Dankzij TUNe kan de enorme hoeveelheid informatie die dat oplevert ten goede komen aan haar klanten, de landelijke verzekerings- en leasemaatschappijen. Primair biedt het klanten de gelegenheid een exacte blik te krijgen op doorlooptijden van schades en dossiers en op de klanttevredenheid.

Quintiq levert een standaardsoftwarepakket voor iedere toepassing op het gebied van planning-, scheduling- en ketenoptimalisatie. Deze technologie stelt bedrijven in staat met flexibele oplossingen het bedrijfsproces exact en volledig te optimaliseren om winstmaximalisatie te realiseren.