Apeldoorns mobiel bureau online met Stadhuis

Het Stadhuis op wielen is het mobiele bureau van de gemeente Apeldoorn. De dienstverlening van het Stadhuis op wielen is onlangs verbeterd doordat de bus is voorzien van een geautomatiseerd systeem. Hierdoor kunnen de meeste documenten die ook aan de balie van de afdeling Burgerzaken in het Stadhuis worden afgegeven direct worden verstrekt.

Deze bus staat wekelijks op dertien standplaatsen in de dorpen die behoren tot de gemeente. Inwoners van de dorpen (en wijken) kunnen er voor alle baliediensten van de afdeling Burgerzaken terecht die ook in het Stadhuis worden verleend, zoals uittreksels uit het bevolkingsregister aanvragen, paspoort of rijbewijs aanvragen. Ook kunnen bezoekers bestemmingsplannen inzien.

Met name de aanvraagprocedures voor documenten namen in het verleden enige tijd in beslag omdat elke aanvraag in het Stadhuis moest worden verwerkt. De aanvrager kon het gevraagde document een week later, bij het volgende bezoek van het mobiel bureau aan het dorp, in ontvangst nemen.

Sinds kort zijn alle standplaatsen voorzien van bovengrondse aansluitpunten voor een online-verbinding met de computer in het gemeentehuis. Het nieuwe geautomiseerde systeem zorgt ervoor, dat bezoekers de meeste documenten van de afdeling Burgerzaken direct kunnen meenemen.

Voor aanvragen van paspoorten en Nederlandse identiteitskaarten geldt, als gevolg van de invoering van de Nieuwe Generatie Reisdocumenten sinds 1 oktober 2001, een langere wachttijd. Voor inwoners die het Stadhuis op wielen bezoeken is dit een week; of vier werkdagen wanneer zij het document in het Stadhuis willen halen.

© 1996-2002 - Gemeente Apeldoorn - Disclaimer