Persbericht

Verbeterde navigatie, zoekmogelijkheden, functie- en branche-categorisatie

StepStone vernieuwt carrièresite

Leiden, 15 januari 2002 - Stepstone, Europa's Online Carrière & HR Service, heeft haar Nederlandse site www.stepstone.nl vernieuwd. Op deze wijze kan StepStone de vraag van bedrijven en instellingen naar personeel én het aanbod van geschikte kandidaten nog beter op elkaar afstemmen. Om bezoekers van www.stepstone.nl nog meer te helpen hun carrière uit te stippelen zijn de functiecategorieën, branche-omschrijvingen en zoekmogelijkheden uitgebreid. Recruiters van bedrijven kunnen eenvoudiger en sneller zoeken naar potentiële kandidaten en kunnen de status van het wervingsproces beter bijhouden.

Kandidaten kunnen het aanbod van bedrijven en vacatures selecteren op onder andere bedrijfsnaam, functie, branche, regio en trefwoord. De functiecategorieën en branche-omschrijvingen zijn aanzienlijk uitgebreid. Hiermee wordt het zoekproces vereenvoudigd waardoor men nog sneller geschikte bedrijven en vacatures vindt. Het onderdeel "carrière-advies" is eveneens uitgebreid. De bezoeker vindt hier dagelijks nieuws en tips over carrièregerelateerde onderwerpen zoals werk en recht, werk en financiën, omgaan met werkstress en sollicitatiegesprekken.

Niet alleen voor kandidaten is de site aangepast. Recruiters van bedrijven en instellingen kunnen onder andere eenvoudiger en sneller zoeken naar de juiste kandidaten in de raadpleegbare CV-database van StepStone. Daarnaast biedt de CV-database verbeterde managementfaciliteiten. Recruiters kunnen zelf categorieën aanmaken waarin gevonden CV's opgeslagen kunnen worden en voorzien van opmerkingen. Ook kan de status van het wervingsproces bijgehouden worden. Met de verbeterde rapportagemogelijkheden en gebruikersstatistieken kan het wervingsproces van A tot Z gecontroleerd worden.

Gerben Wijnja, Marketing Directeur StepStone: "Doel van de vernieuwingen aan de site is de vraag naar personeel vanuit de organisaties waar we mee samenwerken en het aanbod van goede en gemotiveerde mensen nog beter op elkaar af te stemmen. We hopen dit met de vernieuwde site bovendien nog sneller en gerichter te kunnen doen en dat we de recruiter nog meer werk uit handen kunnen nemen"

Over StepStone
StepStone werd in 1996 in Noorwegen gelanceerd met als doel tegemoet te komen aan de eisen van de werkgevers wat betreft rekruteringsoplossingen. Bedrijven als Hewlett-Packard, Microsoft, BBC, Bertelsmann, Cap Gemini Ernst & Young en Renault maken gebruik van de StepStone websites om zich in Europa van gekwalificeerd personeel te voorzien. In Nederland is StepStone sinds september 2000 actief.

StepStone Nederland is nummer 1 in spontane 'top of mind' merkbekendheid van carrièresites onder regelmatige internetgebruikers in Nederland (bron: Gallup/NIPO).

Noot aan de redactie (