Persberichten > Nieuw > 02-001
02-001 10-01-2002
Persbericht
02/001 10 januari 2002
Masterclass Onderwijsinnovatie op de Universiteit Twente
Wat kan de `digitale student'?
Het Onderwijskundig Centrum van het Dinkelinstituut (Universiteit
Twente) houdt vanaf 15 januari zes bijeenkomsten over
onderwijsvernieuwing in het Hoger Onderwijs. Deelnemers aan deze
Masterclass Onderwijsinnovatie gaan het hebben over onder meer de
digitale generatie, leer- en werkstijlen en over miscommunicatie
tussen docent en student.
Belangstellenden met ambitie en aspiraties voor onderwijsvernieuwing
in het Hoger Onderwijs zijn welkom bij de Masterclass
Onderwijsinnovatie. De bijeenkomsten vinden plaats op dinsdagen tussen
17 en 19 uur.
De eerste Masterclass met het thema "De digitale generatie" gaat op 15
januari in op vragen als:
· Hoe veranderen de competenties van professionals?
· Hoe verandert het beroep van wetenschapper, adviseur of ontwerper
door gebruik van Internet?
· Welke eisen stellen we aan de huidige afgestudeerden?
Verwante onderwerpen zijn informatievergaring via internet,
communicatie en samenwerking via het web en het vormgeven van
informatie op websites.
Noot voor de pers:
Contactpersoon Dinkelinstituut: Sandra Schuite - van Wezel, tel. 053
489 5453,
e-mail: s. schuite-vanwezel@dinkel.utwente.nl
Contactpersoon Bureau Communicatie:
drs. Bernadette Koopmans, tel. (053) 489 4366, e-mail:
b.j.m.koopmans@bc.utwente.nl
Internet:http://www.dinkel.utwente.nl
Inschrijving:
§ E-mail: aanmelding@dinkel.utwente.nl
§ Internet: http://www.dinkel.utwente.nl
§ Telefoon: 053 489 5453 (Sandra Schuite - van Wezel)
§ Fax: 053 - 489 3183
Programma:
De bijeenkomsten vinden plaats op dinsdagen tussen 17 en 19 uur.
§ 15 januari De digitale generatie: wat kunnen studenten van nu, na
jaren werken
met de computer?
§ 29 januari Leer- en werkstijlen: human dynamics;
§ 12 februari E-learning: wat is het en hoe geef je het vorm in je
instelling?
§ 26 februari Bachelorcompetenties in academisch en beroepsonderwijs.
§ 5 maart Miscommunicatie tussen docent en student: hoe komt het dat
je
zorgvuldig behandelde lesstof soms niet terugvindt in het werk van
studenten?
§ 19 maart Leren door schrijven.
© Universiteit Twente 1997-2000