Ingezonden persbericht


PERSBERICHT


-PAUL RINKENS EN BENOIT WESLY RICHTEN EIGENGEREIDE HOTELGROEP OP-


-APPLE PARK HOTEL MAASTRICHT, LA BERGÈRE en DERLON integreren-
Maastricht, 15 januari 2002

Apple Park Hotel Maastricht, Hotel La Bergère en Hotel Derlon gaan samenwerken. Paul Rinkens heeft de algemene leiding over de onderneming. Het doel is om de komende jaren medewerkers van de drie hotels deel te maken van de ontwikkeling van het nieuwe concept en geen toeschouwer te laten zijn. De basis voor de samenwerking wordt gevormd door een positionering als boutique hotels zoals reeds is ingezet bij Hotel La Bergère. Het komende half jaar zal worden gebruikt om een nieuwe koers uit te zetten gericht op groei, vernieuwing en onderscheidend vermogen op het gebied van gastvrijheid.

Paul Rinkens (voorheen directeur/eigenaar Bergère) heeft de algemene leiding over het nieuwe samenwerkingsverband. Hij zal zich concentreren op het algemene management. Benoit Wesly (voormalig stuurman Apple Park Hotel Maastricht en Hotel Derlon) wordt President-Commissaris en is verantwoordelijk voor nieuwe ontwikkelingen. In Apple Park Hotel Maastricht en Hotel Derlon blijft het dagelijks management in handen van Marc Sontag. In Hotel Bergère heeft Basil Scherders de leiding. De opzet van de verschillende operationele afdelingen blijft voorlopig ongewijzigd.

De binding van de drie hotels wordt gevormd door een positionering als boutique hotels die individueel onderscheidend en vooral anders zijn. Dit concept is bij La Bergère al ingezet, waar het hotel uit verschillende elementen is opgebouwd, waaronder La Byb, La Gym, De Rozengaard en Simply Bread.

Het komende half jaar wordt aangewend om bekend te raken met alle ins en outs van de drie hotels en om de medewerkers aan de verandering te laten wennen. Na deze periode wordt een nieuwe koers ingezet. De nadruk zal liggen op human resources. Niemand kent de dagelijkse routine van de werkzaamheden en de specifieke wensen van de gast zo goed als de medewerkers zelf. Naast de externe gast komt de interne gast in de nieuwe hotelgroep centraal te staan. Door de rol van de medewerkers zal het individuele karakter van de verschillende hotels zal als uitgangspunt dienen.

Noot voor de redactie