Ingezonden persbericht

reactie op energiebedrijven onvindbaar

AMERSFOORT, 20020114 -- Energiepremies steeds populairder; energiebedrijf onvindbaar Klacht over energiebedrijf Het energiebedrijf behandelt de aanvragen voor de premies, maar een deel van de bellers weet het eigen energiebedrijf niet te vinden. Ongeveer 6 procent van de bellers heeft een klacht over de energiebedrijven. De energiebedrijven laten hun klanten vaak lang in het ongewisse over de behandeling van de aanvraag, aldus Milieu Centraal. (Bron: ANP)

Reactie IPS (www.gaslichtwater.nl)

Vooruitlopend op de complete database voorzien van alle financiële cijfers van alle energieleveranciers in Nederland, heeft www.gaslichtwater.nl naar aanleiding van het artikel over de onbekendheid van energieleveranciers besloten om een gedeelte van de database per direct online te plaatsen waar klanten na invulling van plaatsnaam en provincie gratis een overzicht krijgen van de betreffende netbeheerder en huidige leverancier van elektriciteit. De gegevens die op het scherm verschijnen bevatten de algemene naw en uiteraard de betreffende telefoonnummers. Wij hopen hiermee de consument, zakelijke klanten en de energieleveranciers zelf die moeite hebben met het vinden van deze gegevens tegemoet te komen. Ook is het een handig hulpmiddel voor o.a. adviesbureaus, projectontwikkelaars, bouwbedrijven etc. om makkelijk de gegevens van de betreffende netbeheerder te vinden voor nieuwe projecten. In de database zijn op dit moment 3.517 plaatsnamen gekoppeld aan de energieleveranciers. Er zullen ongetwijfeld nog een aantal plaatsen in verband met overnames van de betreffend leverancier gewijzigd dienen te worden. Op dit moment schatten wij een juistheid van de database in van ca. 95%. Mochten mensen toch nog een wijziging vinden dan vernemen wij dit graag en passen dit z.s.m. aan.

Zodra alle tarieven van energieleveranciers bekend zijn, zal de database tegen een geringe vergoeding voor klanten die per 01-01-2002 een "vrije" klant zijn (aansluitingswaarde >3 x 80 Amp.), toegankelijk worden. De klant kan dan haar verbruiken online invullen in de database waarna het programma de juiste afrekening berekend van de betreffende maand/jaar. Tevens kan men rapportages online uitprinten voorzien van heldere grafieken van de verschillende elektriciteits componenten. Deze gegevens kan men benutten om een goed inzicht te verkrijgen voor o.a. de MJA of om tot een betere inkoop te komen van de benodigde elektriciteit.

Mocht u vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen. info@gaslichtwater.nl



Ingezonden persbericht