Ingezonden persbericht

Eén miljoen dozen gratis naar consument

'Evita Box' verhoogt effectiviteit marketing

BREDA, 20020122 -- E-vita.com matcht met de 'Evita Box' consument met het gewenste product. Het nieuwe concept brengt verschillende brands zowel fysiek als virtueel onder één dak. Deze bundeling houdt de beruchte distributiekosten laag en breekt met de traditionele push strategieën van producenten. De consument kiest straks zelf, via internet, 20 producten uit een ruim assortiment. Ook bezorging is gratis. De lancering vindt plaats in het tweede kwartaal 2002.

Het concept
Het aanbieden van gratis producten is niet nieuw. Echter, met de 'Evita Box' biedt e-vita.com de consument een one-stop-shop met diverse soorten gratis producten. De consument kan online één keer per kwartaal 20 producten kiezen uit een assortiment van vele producten in de categorieën Personal Care, Food, Magazines, Home/Cleaning, Health, Pet products en Others. De keuze bestaat behalve samples en merchandise artikelen ook uit gratis 'echte' producten. De consument geeft zelf aan wanneer de doos met artikelen wordt bezorgd.

Try out vs prijspromotie
De opkomst van aanbieders zoals Gratis.nl, Kortingsbon.nl en Aanbiedingen.nl laat zien dat de try out markt op internet nog steeds groeit. Dit wordt gestaafd door het onderzoek van the London Business School waaruit blijkt dat marketingstrategieën met try outs veel effectiever zijn dan prijspromoties. Naast deze ontwikkeling speelt e-vita met de 'box' ook in op de behoefte aan consumentendata voor eventuele cross- en up- selling. Dit biedt product/brandmanagers een unieke kans klantloyaliteit op te bouwen.

Direct Channel Management
E-vita heeft haar sporen verdiend in direct channel management van online shops voor onder andere KLM en Vodafone. Hierbij heeft e-vita zowel de bouw als de operationele trajecten gerealiseerd. Door het gebruik van dezelfde structuren en partners weet e-vita de distributiekosten laag te houden en de effectiviteit van marketing inspanningen te optimaliseren.