Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Retailbranche verbetert efficiëntie van transacties dankzij webMethods

Integratie van toepassingen en handelspartners voor klanten als WWRE, Best Buy, Long Drugs, N.E.W. en SUPERVALU

Amsterdam - 30 januari 2002 - webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende leverancier van integratiesoftware, heeft zijn positie in de retailbranche verstevigd. Nieuwe klanten als WorldWide Retail Exchange (WWRE), Best Buy, Long Drugs, N.E.W. en SUPERVALU zullen dankzij het bedrijf de efficiëntie van hun transacties met klanten en leveranciers verbeteren. Dat gebeurt door de koppeling van hun systemen met die van hun handelspartners via het webMethods-integratieplatform. Dat heeft ook implicaties voor de Benelux, waar onder meer C&A Europe, Delhaize Group, Ahold en Laurus lid zijn van de elektronische marktplaats WWRE. Die wereldwijde organisatie heeft 59 leden in 130 landen, met een gezamenlijke jaaromzet van ongeveer $845 miljard dollar.

In de retailbranche zijn klanten en handelspartners voor de uitvoering van bedrijfskritieke transacties sterk afhankelijk van informatie-uitwisseling tussen diverse bedrijfssystemen. Daarom hebben detailhandelaars baat bij een platform voor complete end-to-end-integratie, zowel van de systemen binnen een bedrijf als van externe systemen. Het webMethods- integratieplatform stelt organisaties in staat om bedrijfstoepassingen, legacy-systemen, databases en Electronic Data Interchange (EDI)-systemen makkelijk aaneen te koppelen.

WWRE

Op basis van het integratieplatform van webMethods gaat WWRE een flexibele architectuur bouwen voor de inzet van best-of-breed-toepassingen. De on-linemarktplaats voor retailers in de segmenten voeding, textiel/thuis, drogisterijen en algemene artikelen wil daarmee de kosten verminderen voor productontwikkeling, procurement en supply chain-processen in de retailbranche. webMethods zal de onderliggende integratie voor WWRE's IT-infrastructuur leveren, waardoor alle leden een groot aantal procurement- en handelstransacties kunnen uitvoeren.

Het webMethods-integratieplatform zal WWRE helpen om de kosten in de bedrijfsketens van haar leden te verminderen door integratie voor zowel interne toepassingen als externe communicatie met partners te bieden. Daarnaast zal het platform de toegankelijkheid en adoptie van WWRE's belangrijkste producten en diensten versnellen, zoals onderhandelingen en veilingen, gezamenlijke planning met partners en supply chain-logistiek.

Als resultaat van WWRE's keuze voor het webMethods-integratieplatform profiteren haar leden van de mogelijkheid om de webMethods-technologie te gebruiken voor hun eigen interne applicatie-integratie. Daardoor kunnen ze de meest efficiënte, op standaarden gebaseerde communicatie met handelspartners realiseren.

"De retailbranche heeft met WorldWide Retail Exchange een krachtige bondgenoot gekregen: de marktplaats heeft haar leden al meer dan $225 miljoen aan besparingen opgeleverd dankzij diensten die samenwerking en onderhandelingen tussen haar leden verbeteren", zegt David Mitchell, chief operating officer van webMethods. "Dankzij webMethods' integratie van interne en externe toepassingen zal dat bedrag blijven stijgen, doordat steeds meer producten en diensten kunnen worden ingezet op basis van de webMethods-integratiebackbone."

Andere klanten in de retailbranche

De stevige positie binnen de retailbranche heeft de leverancier van integratiesoftware ook te danken aan de volgende retailgiganten die voor het webMethods-integratieplatform hebben gekozen:

Best Buy Co, een aanbieder van consumentenelektronica, entertainmentsoftware en huishoudelijke apparaten, heeft het webMethods-integratieplatform geselecteerd om de externe communicatie met fabrikanten te centraliseren. Met het webMethods-integratieplatform kan Best Buy gegevens direct uit toepassingen zoals Retek halen, hetgeen resulteert in meer accurate en snellere informatievoorziening. Met de oplossing kan Best Buy ook XML- en EDI-data via internet versturen.

Longs Drug Stores uit Californië gebruikt het webMethods-integratieplatform voor de koppeling van de website van het bedrijf met een extern creditcard-autorisatiesysteem en klantgegevens die zich in verschillende filialen bevinden.

N.E.W. Customer Service Companies, een belangenorganisatie voor consumenten, heeft het webMethods-integratieplatform gekozen om de kwaliteit te verbeteren van de klanteninformatie die tussen de klant, N.E.W. en externe servicecentra wordt uitgewisseld.

SUPERVALU heeft webMethods gekozen als oplossing voor Enterprise Application Integration (EAI). Op dit moment verzorgt het webMethods-integratieplatform reeds een naadloze integratie met UCCNet, een stichting voor elektronische handel voor de retailbranche. Daardoor kan SUPERVALU onder meer gegevens over nieuwe producten en veranderingen in productkenmerken in real-time ontvangen van fabrikanten.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevend leverancier van integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Die koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 750 klanten, waaronder wereldwijde top 2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger en Motorola. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, AMS, BMC, Broadvision, Cap Gemini Ernst & Young, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com.

Contactpersonen:

Jill Latta
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jlatta@webmethods.com

Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl