---
Oké Communicator van Connect-IT ook in VS beschikbaar voor Intel Converged Communications Platform
---

Vernieuwende call- en contactcenteroplossing voor MKB-markt in VS

Weert, 01/31/2002

Oké Communicator, het softwareproduct van Connect-IT voor call- en

contactcenters, is vanaf dit eerste kwartaal van 2002 ook op de

Amerikaanse markt beschikbaar voor het Intel Converged Communications

Platform. De vernieuwende applicatie heeft één wachtrij voor telefoon-,

fax-, e-mail-, webchat- en webcallverkeer in contactcenters. Kleine en

middelgrote contactcenters, extern of binnen een bedrijf, kunnen via

Oké Communicator en het Intel Converged Communications Platform hun

communicatie- en automatiseringsmogelijkheden snel en rendabel

uitbreiden.

Het Intel Converged Communications Platform is een op standaards gebaseerd,

"application-ready" platform met een set open hardware- en

softwarebouwstenen. Ze zijn ontwikkeld om te voldoen aan de

snelveranderende communicatiebehoeften van e-businesses. Op het

application-ready platform kunnen gebruikers met bijkomende toepassingen

functionaliteit toevoegen om tegemoet te komen aan hun bedrijfsbehoeften.

Daarvoor moeten ze geen dure of ingewikkelde hardware toevoegen.

"De combinatie van Oké Communicator en het Intel Converged Communications

Platform levert een krachtige oplossing op die zowel traditionele spraak-

als IP-gebaseerde telefonie ondersteunt", aldus Jose Picazo, general

manager van de Intel-divisie Enterprise Communications Solutions. "Klanten

kunnen daardoor in hun eigen tempo migreren zonder overinvestering. De

combinatie van Oké Communicator en het Intel Converged Communications

Platform maakt het bovendien mogelijk convergente communicatie snel en

kosteneffectief in handen te geven van bedrijven die er het meest behoefte

aan hebben."

In de VS zijn acht bedrijfskritieke features van Oké Communicator

beschikbaar voor het Intel Converged Communications Platform:


- Auto Attendant (verlicht de werkbelasting van contactcenteragenten)

- Automatic Call Distributor (ACD stuurt telefoontjes naar
contactcenteragenten op basis van onderwerp, bekwaamheid en

beschikbaarheid)


- Call Center


- Multimedia Contact Center


- Fax Server


- Interactive Voice Response (IVR geeft antwoord op veelgestelde vragen via
bandopnamen)


- Unified Messaging (om faxen en voicemails in één inbox te ontvangen)

- Soft phone (geautomatiseerde tool voor telefoonbeheer op basis van
"screen pop-ups")

Het Intel Converged Communications Platform en de daarbij horende

applicatie van Connect-IT maken zakelijke telefoniefeatures beschikbaar

voor kleine interne of externe contactcenters vanaf 5 agenten. Die

functionaliteiten waren vroeger alleen betaalbaar voor grote bedrijven en

contactcenters. Ze werden traditioneel apart verkocht en het was duur om ze

te upgraden.

Oké Communicator wordt in de VS via Catalyst Telecom verkocht en

geïnstalleerd door value-added resellers (VAR's) en systeemintegrators.

Catalyst Telecom verenigt meer dan 11.000 VAR's en boekte in 2000 een omzet

van 600 miljoen dollar in telecommunicatiesystemen.

Connect-IT zet met de VS-lancering een nieuwe stap in de internationale

verkoop van Oké Communicator, dat sinds begin 2000 bestaat en inmiddels al

in gebruik genomen is door klanten in verschillende landen. "Het aanbieden

van Oké Communicator bij het Intel Converged Communications Platform op de

Amerikaanse en Europese markt zal ons helpen onze markpenetratie te

versterken", zegt Leon Thoolen, CEO van Connect-IT. "Tot nu hebben we ons

geconcentreerd op de verkoop in de Benelux van het door ons zelf

ontwikkelde product. Nu is het tijd voor de internationale doorbraak."

Oké Communicator is ook een standaardonderdeel van de Europese versie van

het Intel Converged Communications Platform. Connect-IT heeft met Intel

samengewerkt om het platform aan te passen aan de behoeften van de Europese

markt. De Engelse versie van de productsuite werd gelanceerd in juni 2001

en wordt beschikbaar in vijf additionele talen: Nederlands, Frans, Duits,

Spaans en Italiaans. De lokalisering pakt de telefonietechnische

verschillen aan tussen, en zelfs binnen, de Europese landen. Zo zijn er

lokale verschillen in wetgeving, terminologie, telefoondisplays,

protocollen, netwerken, beltonen en nummerstructuren.

Het contactcenterproduct Oké Communicator is sinds begin 2000 op de markt.

Het is beschikbaar in acht talen: Nederlands, Frans, Engels, Duits, Spaans,

Catalaans, Noors en Pools. Connect-IT kan zijn bestaande applicatie op één

week tijd beschikbaar maken in een bijkomende taal. Oké Communicator is

reeds in gebruik bij klanten in zeven landen: België, Nederland, Duitsland,

Spanje, Noorwegen, Polen en Curaçao.


---
END

---
Over Connect-IT
Connect-IT Communication, een 100%-dochter van Telematica International, is een computertelefoniebedrijf. Zijn softwaretoepassing Oké Communicator optimaliseert de communicatie in interne en externe contactcenters met 25 tot 200 agenten. De applicatie automatiseert en integreert de inkomende en uitgaande communicatie via verschillende kanalen (telefoon, fax, e-mail, voicemail). Oké Communicator transformeert een Windows NT/2000-systeem tot een multimedia-contactcenter en integreert traditionele PBX (Private Branch Exchange)-, ACD (Automatic Call Distributor)-, IVR (Interactive Voice Response)-, voicemail-, Unified Messaging- en faxsystemen. De toepassing maakt on-linetoezicht en real-time-rapportering en -bijsturing mogelijk. Ze is schaalbaar en
geoptimaliseerd voor een snelle installatie, configuratie en integratie met andere systemen door value-added resellers (VARs). Interelectra, Rabobank, Manpower en NBBS Reizen gebruiken de applicatie van Connect-IT in hun contactcenters.

Voor meer informatie
Connect-IT (www.connect-it.ti.nl), Schatbeurderlaan 10, Postbus 109, NL-6000 AC Weert
Leon Thoolen, CEO, tel: +31 (0)495 584 800, fax: +31 (0)495 547 711
e-mail: l.thoolen@connect-it.ti.nl

NewsEngine PR (www.newsenginepr.com), Claudia Mairböck, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail:
claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:CIT0005-1A0876