- PERSBERICHT -

Amsterdam, 31 januari 2002

VISIE MONSTERBOARD.NL 2002: 'LANG LEVE DE RECESSIE!' E-cruitment verovert de Nederlandse markt

Monsterboard.nl kondigde in januari 2001 een shake-out aan onder de vele online bedrijven die zich richten op werkgevers en werknemers. In navolging van deze visie kondigt Monsterboard.nl vandaag voor 2002 aan de recessie te omarmen. Monsterboard.nl gelooft dat door de recessie bedrijven nog kritischer kijken naar de effectiviteit en efficiency van hun wervingsproces. Monsterboard.nl verwacht dat in 2002 e-recruitment de Nederlandse markt volledig zal veroveren. Traditionele media verliezen hierdoor hun toegevoegde waarde binnen het wervingsproces. Onderzoeksbureau Heliview concludeerde dat Monsterboard.nl het meest van alle aanbieders door werkgevers wordt ingezet.

In kader van haar 4-jarig bestaan maakte Monsterboard.nl vandaag, tijdens een perspresentatie in NEMO te Amsterdam, haar visie bekend voor de Nederlandse arbeidsmarkt en wat dit gaat betekenen voor de verdere professionalisering van online recruitment in 2002.

Kritische blik op wervingsbudgetten
Dalende wervingsbudgetten zullen in 2002 recruiters aanzetten tot het zoeken naar de meest effectieve en kostenefficiënte wervingsmethoden. Werkgevers hebben de kracht van online recruitment inmiddels ontdekt. Het is effectiever, sneller en goedkoper dan de traditionele media, waarbij de recruiter een betere controle heeft over het totale wervingsproces. Hierdoor zal in 2002 een sterke verschuiving plaatsvinden binnen de recruitment budgetten van bedrijven: van bestedingen in traditionele media naar investeringen in online recruitment.

E-recruitment als standaard
Door gebruik te maken van de vele online carrière- en recruitment mogelijkheden hebben werkgevers en werknemers zelf een nieuwe standaard gezet: e-recruitment. Monsterboard.nl verwacht dat de markt voor e-recruitment in 2002 verder zal groeien en dat het aanbod - dankzij de shake-out - professioneler en doorzichtiger zal worden. Alle activiteiten van Monsterboard.nl zijn er dan ook op gericht om de werking van online recruitment bij bedrijven verder uit te bouwen. Daarbij onstaat tevens de behoefte aan de koppeling van online recruitment aan de interne processen binnen bedrijven. Een belangrijk stap hierin zal dit jaar worden gezet met de introductie van Monster Office hr, het nieuwe Applicant Tracking System (ATS) van Monsterboard.nl. ATS is een webbased systeem dat bedrijven in staat stelt om ook het interne recruitment proces te koppelen aan internet en dus digitaal af te handelen. Monster Office hr is ontwikkeld vanuit de overtuiging dat online recruitment ook in dit proces belangrijke voordelen biedt voor bedrijven.

Carrière Management bij Monsterboard.nl
De shake-out die Monsterboard.nl onder de vele vacaturesites, carrièresites en andere online partijen die zich richten op werknemers en werkgevers voorspelde is in volle gang. Voor professionele partijen die in deze markt overblijven verwacht Monsterboard.nl dat 2002 een goed jaar wordt. Rob Brouwer, managing director Monsterboard.nl: "Monsterboard.nl is ten opzichte van vorig jaar flink gegroeid. Wij laten daarmee zien conjunctuurongevoelig te zijn en ook te floreren in tijden van economische neergang." De groei van het aantal CV's geeft aan dat de Carrière Management Site een effectief middel is voor iedereen die zich actief bezighoudt met de invulling van zijn of haar carrière. "De tijd van het doorlezen van alle zaterdagkranten is vervangen door het 24-uur per dag, 7 dagen per week zoeken en gevonden worden via internet." aldus Brouwer. Met de uitbreiding van haar interactieve diensten en informatie wil Monsterboard.nl de site nog efficiënter en persoonlijker maken.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (