Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Markt voor interactieve marketing wordt volwassen
Bookmark trekt positieve trend door

Naarden, 26 februari 2002 - Ondanks het negatieve sentiment in het interactieve marketingsegment, heeft het in Naarden gevestigde interactive marketing bureau Bookmark het boekjaar 2001 met een positief resultaat weten af te sluiten. Met een omzet van ruim 10 miljoen gulden trekt het onafhankelijke bureau haar positieve trend door en verstevigt hiermee de basis voor de toekomst. De omzet kwam uit klanten als Brabantia, Citroën, Delta Lloyd, Philips, Staatsloterij, Unilever en Videoland.

Ten aanzien van de marktontwikkelingen constateert Bookmark dat de markt langzaam volwassen wordt. Na de "Internethype" en de "CRM hype" komen bedrijven langzaam tot de conclusie dat Direct Marketing en internet op geïntegreerde wijze een structurele plaats moeten hebben binnen de marketingmix.

Brian Hirman, Managing Director van Bookmark: "Ook wij hebben het niet gemakkelijk gehad, maar tegen de stroom in hebben we toch een positief resultaat weten neer te zetten. De managementstijl is tijdig omgevormd van opportunity management naar risico management. Er is altijd met een zekere voorzichtigheid en gezond financieel beleid geopereerd. Vandaar dat een dergelijke recessie in ons marktsegment voor ons niet zo hard aankomt. Daarnaast merken we in de wijze waarop we gezien worden door onze klanten een belangrijke verschuiving. Waar we voorheen vooral projectmatig te werk gingen, beginnen partijen interactive marketing een structurele plaats toe te kennen binnen hun marketingmix. Dit houdt in dat we steeds vaker als bureau worden gezien in plaats van projectorganisatie, hetgeen een positief effect heeft op de continuïteit.".

Na de rationalisatie die in de afgelopen twee jaar heeft plaatsgevonden, kiezen bedrijven niet alleen voor kwaliteit maar ook voor een betrouwbare partner die continuïteit biedt. Met vijf jaar ervaring en een markt die de toegevoegde waarde van een interactief marketing bureau begint te herkennen, heerst er binnen Bookmark dan ook een positief gevoel ten aanzien van haar toekomst.

NOOT AAN DE REDACTIE

Bookmark (www.bookmark.nl) is een interactief marketing bureau dat bedrijven adviseert en assisteert bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande multinationals en grootbedrijven en is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot één van de grootste onafhankelijke marketingadviesbureaus in Nederland.



Ingezonden persbericht