MARKETINGDATA

Karen Romme en Bert Ponsen nieuwe directie MarketingData

De Amsterdamse uitgever van gepersonaliseerde financieel-economische informatie MarketingData bv wordt met ingang van 1 maart geleid door Karen Romme en Bert Ponsen. Romme is als directeur commercieel verantwoordelijk voor de groei van het bedrijf en Ponsen houdt zich als directeur/ hoofdredacteur bezig met het verder optimaliseren van de redactionele producten. Zij volgen de interim-directie op die de afgelopen twee jaar werd gevormd door Carl Spaans en Maarten Feilzer.

Karen Romme (36) was de afgelopen tien jaar als ondernemer werkzaam in diverse branches, waaronder de laatste vier jaar in de media. Ze was uitgever van een tijdschrift voor ondernemers en van diverse multimediaproducten in opdracht van (overheids) partijen. Daarnaast schreef ze boeken over ondernemerschap waarvan'Mamma wordt ondernemer' en 'Van WAO naar EIGEN BEDRIJF' de bekendste zijn.

Bert Ponsen (44) was voor zijn overstap naar MarketingData onder meer werkzaam als Manager Operations bij content syndicator YourNews en als Content Manager en Managing Editor bij online contentbedrijven als MoMac, Bookmark en TV Vandaag en heeft de afgelopen zes jaar veel ervaring opgedaan in de online contentwereld. Daarvoor was hij ondernemer in de audiovisuele branche.

MarketingData is een voor Nederland uniek bedrijf dat zich in de afgelopen dertig jaar heeft ontwikkeld tot een toonaangevende speler in de markt voor financieel-economische informatie. Drie eigen redacties van tezamen 25 redacteuren produceren dagelijks bijna 150 Nederlandstalige berichten over financieel-economisch belangrijke onderwerpen. Deze berichten over onderwerpen als trends, marktspelers, producten en economische ontwikkelingen in alle belangrijke branches, worden opgenomen in een eigen databank. De databank met daarin op dit moment meer dan 100.000 berichten uit de afgelopen zes jaar, biedt bijna onbegrensde zoekmogelijkheden voor iedereen die behoefte heeft aan marktinformatie. Het is dus niet verwonderlijk dat MarketingData naast bijna alle grote financiële instellingen, accountantsorganisaties, managementadviesbureaus en reclamebureaus ook top ICT-bedrijven, overheidsinstellingen en uitgevers tot haar klanten mag rekenen.


---