ST. NATIONALE BOOMFEESTDAG

Volvo plant boom voor elke verkochte auto

Volvo Cars Nederland hoofdsponsor Stichting Nationale Boomfeestdag

Volvo plant boom voor elke nieuw verkochte auto

Driebergen- De stichting Nationale Boomfeestdag heeft in Volvo Cars Nederland een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Met de onlangs ondertekende, tweejarige sponsorovereenkomst onderstreept Volvo dat zij als autoproducent haar verantwoording neemt ten aanzien van de belasting van het milieu. Naast financiële ondersteuning van de stichting zal Volvo jaarlijks voor elke, nieuw verkochte Volvo een boom laten planten. Ook zal de autofabrikant geld en middelen ter beschikking stellen voor de ontwikkeling van milieu-educatief lesmateriaal voor scholieren. Met de overeenkomst is een bedrag van ongeveer
Euro 100.000,- gemoeid.

De stichting Nationale Boomfeestdag erkent met deze unieke samenwerking het feit dat de auto onlosmakelijk met de hedendaagse maatschappij is verbonden. De keuze voor Volvo als nieuwe hoofdsponsor is weloverwogen gemaakt. De Zweedse autoproducent is een partner die de zorg voor mens en milieu serieuze invulling geeft.

Pieter van der Velden, algemeen directeur Volvo Cars Nederland, geeft aan dat deze vorm van milieusponsoring zeer weloverwogen is gekozen. Voor Volvo Cars is de zorg voor het milieu al sinds de oprichting 75 jaar geleden -naast veiligheid en kwaliteit een van de drie kernwaarden in de bedrijfsfilosofie. Hetgeen tot uiting komt in vele concrete milieumaatregelen in ons bedrijf én ons product. We zijn dan ook verheugd dat we in de Stichting Nationale Boomfeestdag de mogelijkheid hebben gekregen om op deze wijze onze vergaande betrokkenheid bij het milieu kenbaar te kunnen maken. Niet alleen spreken de activiteiten van de stichting ons aan, zeker ook het feit dat kinderen de primaire doelgroep vormen, is voor Volvo zeer aansprekend. De grote spreiding van activiteiten van de stichting in het land stelt ons bovendien in staat onze dealers op lokaal niveau optimaal bij dit initiatief te betrekken, aldus Van der Velden.

Volvo verwacht in 2002 in Nederland ruim 17.000 nieuwe personenauto's te verkopen. Het gelijke aantal bomen zal medio dit jaar de aanwas vormen voor het allereerste Volvo-bos. De locatie zal in overleg met Staatsbosbeheer vastgesteld worden.


- einde persbericht -