Ingezonden persbericht
USAA kiest voor dynamische CRM met Chordiant 5
Combinatie gegevens biedt Amerikaanse verzekeraar geïntegreerd klantbeeld
Amsterdam, 27 maart 2002 - USAA, één van de grootste Amerikaanse financiële dienstverleners, gaat haar klantenservice ondersteunen met het Chordiant 5 Enterprise Platform. Chordiant Software Inc. (Nasdaq: CHRD), leverancier van dynamische CRM-oplossingen, ontwikkelt voor USAA een thin client-oplossing die alle informatie over haar klanten combineert tot een compleet klantbeeld, inclusief data over de lopende producten van klanten en de contacthistorie via verschillende kanalen. Klantenservicemedewerkers hebben hierdoor altijd een eenduidig en helder beeld van de klant en kunnen eenvoudig gepersonaliseerde aandacht en service bieden.
USAA levert haar financiële diensten wereldwijd aan meer dan 4,7 miljoen
Amerikaanse militairen en hun families. Het bedrijf heeft een goede naam op
het gebied van klantenservice en de kwaliteit van ondersteunende
medewerkers. USAA biedt haar klanten via e-mail toegang tot al haar
diensten, waarbij de e-mail van de klant standaard naar dezelfde medewerker
van de klantenservice gaat. Het antwoord wordt verstuurd via een beveiligde
website. Chordiant 5 vormt de koppeling van de standaard bedrijfsprocessen
met de klantgegevens. Hierdoor krijgt USAA een beter inzicht in de behoeftes
van de klant en kunnen realtime gepersonaliseerde aanbevelingen worden
gedaan.
"Dankzij Chordiant 5, een realtime, flexibele en procesgedreven
CRM-oplossing, kan USAA haar hoogwaardige klantenservice optimaliseren door
haar klanten als een individu te behandelen en niet als een nummer. Hiermee
onderscheidt USAA zich, zowel binnen als buiten de financiele sector", zegt
Stephen Kelly, CEO van Chordiant.
Chordiant 5
Chordiant 5 bestaat uit Chordiant 5 Marketing-applicaties, Chordiant 5
Selling & Servicing-applicaties en het Chordiant 5 Enterprise Platform.
Chordiant heeft voor Chordiant 5 een betrouwbare methode ontwikkeld die
gebruikmaakt van op open standaarden gebaseerde omgevingen, en een snelle
implementatie, skillsets en een hoge ROI biedt. Chordiant 5 vermindert de
kosten voor training en klantinteracties door begeleide interacties, een
beheerd end-to-end-proces en validatie voor data-invoer. Dit beperkt fouten,
verlaagt kosten en verbetert de productiviteit. Chordiant 5 is gebaseerd op
de Chordiant JX-architectuur, die volledig gebaseerd is op open standaarden
als J2EE, XML waardoor Chordiant snel en eenvoudig te integreren is.
USAA
USAA biedt militairen en hun families sinds 1922 financiële diensten en is
een van de grootste verzekeraars en financiële dienstverleners in de
Verenigde Staten. De organisatie staat bekend om haar hoogwaardige service
en biedt 4,8 miljoen klanten een compleet aanbod van verzekerings-, bank- en
investeringsproducten en -diensten. Het hoofdkantoor staat in
San Antonio en verder zijn er kantoren in de VS en Europa. USAA beheert in
totaal meer dan $ 60 miljard voor haar leden die tevens eigenaar zijn.
Chordiant Software
Chordiant Software levert 'Dynamically Driven CRM': complete
software-oplossingen voor wereldwijd opererende bedrijven in de B2C-markt.
Met de oplossingen van Chordiant kunnen bedrijven concurrentievoordeel
behalen door efficiëntere en effectievere marketing, verkoop en
klantenservice. Chordiant biedt als enige real-time, procesgestuurde
oplossingen voor multi-dimensionale klantinteracties. De unieke Chordiant JX
Architecture zorgt voor naadloze aansluiting op bestaande infrastructuren.
Het resultaat is een consistente klantervaring.
Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en
regionale kantoren in de VS, het Verenigd Koninkijk, Zuid-Afrika, Australië,
Duitsland, Frankrijk en Nederland.
Meer informatie over Chordiant: www.chordiant.com.