Ingezonden persbericht

USAA kiest voor dynamische CRM met Chordiant 5

Combinatie gegevens biedt Amerikaanse verzekeraar geïntegreerd klantbeeld

Amsterdam, 27 maart 2002 - USAA, één van de grootste Amerikaanse financiële dienstverleners, gaat haar klantenservice ondersteunen met het Chordiant 5 Enterprise Platform. Chordiant Software Inc. (Nasdaq: CHRD), leverancier van dynamische CRM-oplossingen, ontwikkelt voor USAA een thin client-oplossing die alle informatie over haar klanten combineert tot een compleet klantbeeld, inclusief data over de lopende producten van klanten en de contacthistorie via verschillende kanalen. Klantenservicemedewerkers hebben hierdoor altijd een eenduidig en helder beeld van de klant en kunnen eenvoudig gepersonaliseerde aandacht en service bieden.

USAA levert haar financiële diensten wereldwijd aan meer dan 4,7 miljoen Amerikaanse militairen en hun families. Het bedrijf heeft een goede naam op het gebied van klantenservice en de kwaliteit van ondersteunende medewerkers. USAA biedt haar klanten via e-mail toegang tot al haar diensten, waarbij de e-mail van de klant standaard naar dezelfde medewerker van de klantenservice gaat. Het antwoord wordt verstuurd via een beveiligde website. Chordiant 5 vormt de koppeling van de standaard bedrijfsprocessen met de klantgegevens. Hierdoor krijgt USAA een beter inzicht in de behoeftes van de klant en kunnen realtime gepersonaliseerde aanbevelingen worden gedaan.

"Dankzij Chordiant 5, een realtime, flexibele en procesgedreven CRM-oplossing, kan USAA haar hoogwaardige klantenservice optimaliseren door haar klanten als een individu te behandelen en niet als een nummer. Hiermee onderscheidt USAA zich, zowel binnen als buiten de financiele sector", zegt Stephen Kelly, CEO van Chordiant.

Chordiant 5
Chordiant 5 bestaat uit Chordiant 5 Marketing-applicaties, Chordiant 5 Selling & Servicing-applicaties en het Chordiant 5 Enterprise Platform. Chordiant heeft voor Chordiant 5 een betrouwbare methode ontwikkeld die gebruikmaakt van op open standaarden gebaseerde omgevingen, en een snelle implementatie, skillsets en een hoge ROI biedt. Chordiant 5 vermindert de kosten voor training en klantinteracties door begeleide interacties, een beheerd end-to-end-proces en validatie voor data-invoer. Dit beperkt fouten, verlaagt kosten en verbetert de productiviteit. Chordiant 5 is gebaseerd op de Chordiant JX-architectuur, die volledig gebaseerd is op open standaarden als J2EE, XML waardoor Chordiant snel en eenvoudig te integreren is.

USAA
USAA biedt militairen en hun families sinds 1922 financiële diensten en is een van de grootste verzekeraars en financiële dienstverleners in de Verenigde Staten. De organisatie staat bekend om haar hoogwaardige service en biedt 4,8 miljoen klanten een compleet aanbod van verzekerings-, bank- en investeringsproducten en -diensten. Het hoofdkantoor staat in San Antonio en verder zijn er kantoren in de VS en Europa. USAA beheert in totaal meer dan $ 60 miljard voor haar leden die tevens eigenaar zijn.

Chordiant Software
Chordiant Software levert 'Dynamically Driven CRM': complete software-oplossingen voor wereldwijd opererende bedrijven in de B2C-markt. Met de oplossingen van Chordiant kunnen bedrijven concurrentievoordeel behalen door efficiëntere en effectievere marketing, verkoop en klantenservice. Chordiant biedt als enige real-time, procesgestuurde oplossingen voor multi-dimensionale klantinteracties. De unieke Chordiant JX Architecture zorgt voor naadloze aansluiting op bestaande infrastructuren. Het resultaat is een consistente klantervaring.

Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en regionale kantoren in de VS, het Verenigd Koninkijk, Zuid-Afrika, Australië, Duitsland, Frankrijk en Nederland.

Meer informatie over Chordiant: www.chordiant.com.