Ingezonden persbericht

Persbericht
Nieuwegein, 22 maart 2002

JARIGE BOL.COM TRAKTEERT INTERNETTEND NEDERLAND
2,5 miljoen verkochte producten - Eerste grote uitverkoop

Op zaterdag 30 maart aanstaande bestaat de best bezochte Nederlandse internetwinkel bol.com (http://www.nl.bol.com) drie jaar. In die periode bestelden bol-bezoekers bijna 2,5 miljoen boeken, cd's en films. Om haar verjaardag te vieren, trakteert de multimediawinkel tijdens de 'Slanke Weken' internettend Nederland op kortingen die oplopen tot zeventig procent. De online uitverkoop gaat aanstaande maandag officieel van start. De half miljoen vaste klanten van bol.com kunnen al vanaf dit weekend hun slag slaan; vandaag informeert bol.com hen via een nieuwsbrief over een geheime link. Met deze URL hebben alleen zij toegang tot de boeken, cd's en films op de afdeling 'Slanke Weken'. Bol.com, winnaar van de Publieksprijs Webwinkel Award 2002, heeft maandelijks zo'n 1 miljoen unieke bezoekers.

Onderzoek van Blauw New Media laat zien dat bol.com in drie jaar is uitgegroeid de bekendste internetwinkel. Ruim 80 procent van alle internetters kent bol.com. "Een marktaandeel van meer dan 50 procent, een enorme vaste klantenkring en de bewezen waardering van internettend Nederland maakt ons trots op wat we in drie jaar hebben bereikt. Met de 'Slanke Weken' willen we ons publiek laten meegenieten van ons verjaardagsfeestje," aldus Daniel Ropers, managing director bol.com Nederland.

Slanke Weken
Tijdens de 'Slanke Weken' geeft bol.com haar klanten korting op honderden artikelen in alle categorieën; boeken, cd's dvd's en video's. De prijsreductie kan oplopen tot zeventig procent. Zo kost de cd 'So glad you made it' van Kane tijdens de actie EUR 12,99 in plaats van de in Nederland gangbare prijs van EUR 22,05 en de dvd van Shrek EUR 22,50 in plaats van EUR 31,99. Naast de aanbiedingen heeft bol.com verschillende acties, waarmee prijzen te winnen zijn als een 'meet-and-greet' met Twarris, concertkaartjes voor Kane en de Simple Minds en de gouden plaat van Andrea Bocelli. Bol.com-klanten kunnen via SMS meedoen aan de prijsvragen. Ook kunnen ze zich op die manier op de hoogte laten houden van nieuwe aanbiedingen. Net als in andere winkels geldt voor de 'Slanke Weken' het principe op=op.

Over bol.com
Bol.com is in Nederland marktleider in de online verkoop van boeken, cd's, dvd's en video. Bezoekers van de website hebben toegang tot ruim 140.000 Nederlandstalige en 750.000 Engelstalige boektitels, 300.000 cd's en 7.500 films. Bol.com Nederland is onderdeel van DirectGroup Bertelsmann, dat wereldwijd rond 60 miljoen klanten en leden bedient. DirectGroup Bertelsmann richt zich op verkoopactiviteiten van media- en entertainmentproducten via e-commerce websites, boeken- en muziekclubs.

###

Noot aan de redactie (