Gemeente Enschede

Infocentrum De Eschmarke nu ook bereikbaar voor vragen en klachten wijkbewoners

Enschede, 3 april 2002

Gemeente wil communicatie met bewoners verbeteren

Vanaf 1 april kunnen wijkbewoners van De Eschmarke met hun vragen, klachten en suggesties over de woonomgeving terecht in het Infocentrum. Het Infocentrum opende al 1997 haar deuren, toen nog alleen voor potentiële bewoners. Alle informatie over de deelplannen en over de huizen in de verkoop is te vinden in het Infocentrum. Met het oog op de uitbreiding van de functies van het Infocentrum is Olaf Rinket aangetrokken als
publieksmanager.

Om de vragen en klachtenstroom van bewoners te structureren is een `front-office' opgericht in het Infocentrum. Voorheen wat het voor bewoners onvoldoende duidelijk aan wie vragen over hun woonomgeving het best gesteld konden worden. Veel vragen over bijvoorbeeld de aanleg van de bestrating of klachten over wateroverlast kwamen op verschillende plekken binnen de
Gemeente Enschede binnen. Vanaf nu hebben bewoners een vast aanspreekpunt. De publieksmanager is verantwoordelijk voor het beheer en de organisatie van het Infocentrum. Ook is hij verantwoordelijk voor de klachtenafhandeling en verstrekt hij informatie aan bewoners. Daarnaast heeft de publieksmanager een handhavingsfunctie: hij signaleert onrechtmatigheden op het gebied van bouwvergunningen en bouwoverlast. Met de aanstelling van de publieksmanager en de oprichting van het front-office wil de Gemeente Enschede de communicatie met de wijkbewoners verbeteren.
De openingstijden van het Infocentrum zijn gewijzigd: van dinsdag tot en met vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur en op zondag van 13.00 tot 16.00 uur. Het Infocentrum is op werkdagen telefonisch te bereiken van 9.00 tot 17.00 uur (053-4609000)


---