Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

Rijkscampagne Werken bij het Rijk. Als je verder denkt beste wervingscampagne

10 april 2002

De campagne Werken bij het Rijk. Als je verder denkt van de Rijksoverheid is dit jaar uitgeroepen tot de beste wervingscampagne. Deze prijs is het resultaat van Intermediair Imago Onderzoek 2002 onder laatstejaars studenten en hoger opgeleiden met maximaal acht jaar werkervaring. Het onderzoek meet de imagos op de arbeidsmarkt van bedrijven en overheidsinstellingen.

De campagne Werken bij het Rijk. Als je verder denkt is in november 2001 van start gegaan als massamediale imagocampagne waarin het Rijk wordt gepresenteerd als een unieke werkgever. Deze introductiecampagne duurde drie maanden en bestond uit TV-spots, printadvertenties en webvertising. Hij werd ondersteund door de campagnesite www.werkenbijhetrijk.nl. en richt zich met name op de doelgroep van instromers op HBO- en WO-niveau.

In juni en juli 2002 komt de campagne opnieuw met TV-spots in de media. Rond september 2002 zijn er nieuwe campagnebeelden te verwachten.

---