AutoRai

12-4-2002

Kylie Minogue krijgt 'Fever' van StreetKa

Ruim vóór de introductie in 2003 van de nieuwe Ford StreetKa zal het model volop in de publiciteit komen. Ford heeft een sponsorovereenkomst met Kylie Minogue gesloten.

Ford StreetKa is een sponsor van Kylie's Europese 'Fever' Tour, die met Cardiff op 26 april als startpunt 39 concerten zal omvatten met Barcelona op 20 juni als eindpunt. De productieversie van Fords nieuwe StreetKa zal debuteren op exclusieve foto's samen met Kylie, waardoor het publiek een voorproefje kan krijgen van de in 2003 leverbare StreetKa.

"De samenwerking met Kylie is voor Ford de perfecte methode om te showen met de productieversie van de StreetKa voordat deze geïntroduceerd wordt," zegt Alain Visser, Algemeen Directeur Ford Nederland. "De StreetKa en Kylie hebben veel gemeen: ze zijn allebei klein, mooi en stijlvol."

Met enthousiasme ontvangen

"De band met Kylie stelt ons in staat deze auto vóór de introductie te laten zien in een omgeving waarvan we overtuigd zijn dat de StreetKa met enthousiasme zal worden ontvangen", aldus Visser. "Kylie is overal ter wereld populair, vooral bij jonge mensen die weinig hebben met de meer traditionele marketing-benadering. StreetKa en Kylie vormen voor hen een perfecte combinatie."

Op haar Europese 'Fever' Tour zal Kylie grote menigten fans veroveren met een unieke mix van hartslagverhogende bühne-optreden met popmuziek van de bovenste plank. Kylies succes wordt weerspiegeld door een reeks bekroningen binnen de muziekindustrie, waarvan in 2002 alleen al 'Best International Female' en 'Best International Album' bij de 'Brit Awards', plus 'Best Selling Australian Artist' tijdens de 'World Music Awards' te Monaco.

Met de StreetKa als trotse sponsor van deze spectaculaire shows, zijn we ervan overtuigd dat iedereen er verliefd op zal worden, zegt Alain Visser. Als we mogen afgaan op de geruchtenstroom én belangstelling bij kopers nu al, zal de StreetKa absoluut toptien-materiaal zijn." Kylie, op haar beurt, vond het fantastisch om als eerste persoon buiten de Ford organisatie de StreetKa van dichtbij te kunnen bewonderen.

StreetKa, van concept tot productie

De Ford StreetKa roadster werd voor het eerst als conceptcar getoond op de Turijnse autotentoonstelling in 2000. Een jaar later, op de autosalon van 2001 in Genève, bevestigde Ford dat de publieksreacties op het concept zo overweldigend enthousiast waren geweest, dat besloten werd de StreetKa in productie te nemen.

Het StreetKa concept is ontworpen door David Wilkie van Fords Ghia Design Studio te Turijn. Maar de metamorfose van showsteler tot productierijp ontwerp vergde de inzet van een specialist, reden voor Ford om zich te wenden tot Industrie Pininfarina SpA. Daar is het productiemodel geconstrueerd, op basis van de populaire Ford Ka. Onder de nauwlettende supervisie van David Wilkie en met als doel zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijke design te blijven, is het Pininfarina's taak geweest de productie voor te bereiden die begin 2003 op gang moet komen. Pininfarina zal de volledige productie voor zijn rekening nemen.

De StreetKa's die met Kylie in beeld komen zijn pre-productie prototypes, maar ze zijn optisch gelijk aan de versie die in de verkoop zal gaan. Prijzen en technische details zullen in een later stadium bekend worden gemaakt. In september dit jaar zal de StreetKa tijdens de Salon Internationale de I' Automobile, te Parijs voor het publiek worden onthuld. "Tot die tijd is het: kijken, maar (nog) niet aankomen, aldus Martin Leach, Vice President Product Development, Ford Europa.