Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT

Den Haag, 23 april 2002

CARP* Magazine prijst innovativiteit en internationale activiteiten ontwikkelaar digitale krantenkiosk

PEPC WORLDWIDE WINT COOLEST COMPANY AWARD 2002

PEPC Worldwide, ontwikkelaar en producent van de digitale krantenkiosk, is gisteravond winnaar geworden van de Carp* Coolest Company Award 2002. De redactie van Carp* Magazine koos het in Den Haag gevestigde PEPC (acroniem voor Publishers Electronic Printing Concept) uit 12 genomineerde bedrijven tijdens een feestelijke uitreiking in De Ruimte in Amsterdam. PEPC richt zich met haar newspaper-on-demand-service op internationale reizigers en zakenmensen in hotels, op vliegvelden, cruiseschepen en in congrescentra. De PEPC Newspaper Vending Unit print momenteel de laatste editie van 70 nationale en internationale kranten uit 37 landen.

Het winnen van de Carp* Coolest Company Award 2002 is een fantastische blijk van waardering voor iedereen die zich de afgelopen jaren heeft ingezet voor het welslagen van ons concept, aldus Raoul Maphar, Algemeen directeur van PEPC Worldwide. Het doet me plezier dat een distributeur van een eeuwenoud medium anno 2002 met de titel coolest company wordt beloond.

Carp-hoofdredacteur Peter van der Klugt, verwoordde de keuze van de jury als volgt: Een innovatief bedrijf met een sympathiek product en ook nog internationaal actief .

Iedere digitale krantenkiosk is aangesloten op PEPC s elektronische distributienetwerk. Dit netwerk voorziet de digitale krantenkiosken, middels satelliettransmissie, 24 uur per dag van de laatste editie van de aangesloten kranten. Consumenten kunnen de publiek toegankelijke PEPC Newspaper Vending Unit middels een eenvoudig touchscreen-menu activeren. De kiosk print de beschikbare nationale en internationale krantentitels on demand binnen twee minuten. Gasten en bezoekers van de betrokken locatie kunnen de geselecteerde krant afrekenen met een creditcard of een speciale PEPC Newspaper Vending Unit-card. De op A3 formaat geprinte en geniete krant, is een zwart-wit editie van de krant die de lezer - zowel qua lay-out als inhoud - gewend is thuis te lezen.

PEPC kan putten uit de bronnen van internationaal leidende nieuwsorganisaties en stelt deze organisaties op haar beurt in staat hun nieuws aan te bieden aan een doelgroep die tot op heden niet of nauwelijks bereikbaar was. De PEPC Newspaper Vending Unit stelt hotels, luchthavens, conventiecentra en cruiserederijen in staat internationale gasten en bezoekers op de hoogte te houden van nationale en internationale gebeurtenissen via hun eigen vertrouwde medium , aldus Raoul Maphar.

Over PEPC Worldwide

PEPC Worldwide, gevestigd in Den Haag, met kantoren in Miami, San Diego en Hong Kong, is een wereldwijde distributeur van digitale content afkomstig van nationale en internationale krantenuitgevers. PEPC, opgericht in 1999, heeft een interactieve digitale krantenkiosk ontwikkeld die on-demand direct de laatste editie van kranten print. De door PEPC en IBM ontwikkelde state-of the-art software en PEPC s Private Multicast Satelliet Netwerk vormen de basis voor een digitaal distributienetwerk dat 99,1 % van de wereldbevolking bestrijkt. Dit netwerk vormt een distributiesnelweg naar krantenkiosken over de gehele wereld.

Voor meer informatie over de activiteiten van PEPC Worldwide kunt u een bezoek brengen aan www.pepcworldwide.com.


- EINDE PERSBERICHT -

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht