Altitude Software versterkt belang van "return on investment" Ontwikkeling én implementatie tools en methodologie van nieuw ROI-programma in nauw overleg met partners en klanten
Brussel, 04/23/2002

Altitude Software, wereldwijd leverancier van oplossingen voor contactcenters, lanceert het D-ROI-programma (Dynamic Return on Investment). Klanten die deelnemen aan het D-ROI-initiatief genieten een duidelijke en sterk gedefinieerde return on investment bij de aanschaf van Altitudes oplossingen.

D-ROI omvat een unieke werkwijze speciaal ontwikkeld om een volledige return on investment te garanderen bij de implementatie van een beheeroplossing voor klantinteractie. Het initiatief symboliseert Altitudes engagement naar zijn klanten.

Het programma begint met een schatting van de meerwaarde die de implementatie van een uCI-oplossing (Unified Customer Interaction) met zich zou meebrengen. Dat duurt ongeveer een week. De raming wordt uitgevoerd door een consultant van Altitude. Daarna bepaalt Altitude de tijd nodig om de investering terug te verdienen en werkt samen met de klant tot de return on investment is bereikt.

Door ondernemingen te helpen bij het bereiken van return on investment hoopt Altitude de toegevoegde waarde van zijn uCI-oplossing (Unified Customer Interaction) te bevestigen. De uCI-applicatie is een kant-en-klare toepassing voor de ondersteuning van alle kanalen - e-mail, web, fax, enz.- in een contact centere, onafhankelijk van de uitrusting waarmee het werkt. uCI bestaat uit een optimale combinatie van factoren die een minimale investering vereisen voor maximale voordelen.

Het bedrijf creëerde tezamen met partners en klanten nieuwe consultantdiensten voor de ontwikkeling van de tools en methodologie nodig om return on investment te berekenen. Bovendien zal Altitude voor de implementering van D-ROI samenwerken met een uitgebreid partnernetwerk. Het programma zal eerst in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland en later in heel de EMEA-regio beschikbaar zijn.

Het contact centere van Montepio Geral, een toonaangevende financiële instelling in Portugal, bereikte 8 maanden na de productiedatum return on investment. Dankzij het gebruik van Altitude's uCI kregen de telemarketingcampagnes van Montepio Geral aanzienlijk meer gehoor.

Pedro Alves, marketing director van Montepio: "We zijn zeer tevreden onze investering op zo'n korte termijn teruggewonnen te hebben. Dat bewijst dat we met uCI de juiste keuze gemaakt hebben voor het bereiken van onze bedrijfsdoelstellingen."

"De correcte en tijdige definitie van de doelstellingen, de identificatie van de belangrijkste voordelen en onze belofte rond de implementatie van de oplossing bevestigten het vertrouwen van de klant in hun investering. Zo raakt ook de hele organisatie overtuigd van het nut van onze oplossing. Het doorvoeren van een CRM-project vraagt een aanzienlijke investering. Het D-ROI-programma bewijst onze verbintenis om die aankoop te valideren", aldus João António Cardoso, vice-president marketing en strategie van Altitude Software.

Voor meer informatie surf naar www. Altitude.com/roi.
---
END

---
Over Altitude NV
Altitude Software (www.altitude.com) is een private onderneming met verscheidene investeerders zoals Intel, Insight Capital Partners, Nesbic, BNP Paribas en Hicks Muse. De onderneming is een wereldwijde softwareproducent van contact center-oplossingen. Het paradepaardje van de onderneming heet Unified Customer Interaction - (uCI). Altitude Software werd opgericht in 1995 en heeft verspreid over de wereld meer dan 400 klanten van alle maten. Het bedrijf heeft 17 filialen in 14 landen.

Over Unified Customer Interaction (uCI)
Altitude's uCI is een kant-en-klare, structuuronafhankelijke oplossing met support voor zowel voice (inkomende en uitgaande gesprekken), IVR (interactive voice response system), e-mail, fax, enz. uCI beheert en verbetert klantenrelaties in alle mogelijke vormen van contact centers voor KMO's tot en met grote multinationals. De oplossing is een kostenbesparende beheertoepassing, ontwikkeld om de productiviteit van een contact center te doen toenemen. UCI is makkelijk integreerbaar, met zowel front end- als back end-systemen. Zo wordt in een mum van tijd return on investment bereikt.

Voor meer informatie
Altitude NV, Herman Roelandts, managing director Benelux, Kolonel Bourgstraat 123 - 125, 1140 Brussel
Telefoon: 32 2 745 58 80, e-mail: herman.roelandts@altitude.com

Journalisten:

NewsEngine PR - Sara Buytaert

België:
Museumstraat 12, bus 31 - 2000 Antwerpen
Tel: +32 260 96 47, fax: +32 237 23 25
Nederland:
Paasheuvelweg 26 - 1105 BJ Amsterdam
Tel: +31 20 567 21 70, fax: +3120 567 21 77

sara.buytaert@newsenginepr.com, GSM: +31 6 2440 36 35 Ref.:ALT0002-1CC51E