Ingezonden persbericht

Search engine strategies Londen 2002

"Content is de key voor een goede positie in zoekmachines"

GRONINGEN, 20020429 -- Op 23 en 24 april vond in Londen de Search Engine Strategies 2002 plaats. Deze internationale conferentie, die wereldwijd op verschillende data en plaatsen wordt gehouden, is de grootste met betrekking tot search engine marketing. De conferentie werd georganiseerd door Internet.com en Danny Sullivan (SearchEngineWatch.com), 's werelds meest bekende Search Engine Optimization goeroe.

Relevante content is de sleutel tot succes! Dit kwam duidelijk naar voren uit de verschillende lezingen die door afgevaardigden van zoekmachines en gerenommeerde search engine marketeers werden gegeven. Door de komst van de meer geavanceerde zoekmachines als Google, welke in Nederland een ongekend grote populariteit heeft, is het belang van relevante content steeds groter geworden. Zoekmachines kijken nauwelijks meer naar de voor de bezoeker onzichtbare metatags, waarin de webmaster zelf zijn keywords kan definiëren. Waar ze een site, naast de externe factoren als linkpopulariteit, vooral op beoordelen is op content die voor de bezoeker duidelijk zichtbaar is. Ligt er voor de bezoeker nadruk op een stuk tekst, bijvoorbeeld een koptekst of iets dat vet is gedrukt, dan telt die tekst voor de zoekmachine ook zwaarder.

Traffic4u, toonaangevend op het gebied van search engine marketing, was uitgenodigd om haar visie te geven op het belang van een goede keyword analyse. Volgens de lezing van Matthijs Vader en Gert-Jan Munneke, managing partners Traffic4u, is deze analyse de hoeksteen van de zoekmachine marketingcampagne. Door middel van een goede keyword analyse weet je waar je doelgroep op zoekt, waar je als bedrijf op gevonden wilt worden en dus waar je de content over moet schrijven.

Over Traffic4u
Traffic4u (www.traffic4u.nl) is een dynamisch en snel groeiend marketing/adviesbureau dat zich richt op Search Engine Marketing. Dit is onder andere het positioneren van (producten en diensten van) bedrijven in de zoekresultaten van zoekmachines.