Gemeente Geldrop


Publicatie Geldrop Actueel, 8 mei 2002

Evenement organiseren? vraag een vergunning aan!

Wilt u een evenement organiseren, zoals een (straat)speeldag, een rommel- of vlooienmarkt, een sportevenement, een straat- of wijkfeest of een optocht? Dan heeft u volgens de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van de gemeente Geldrop een zogenaamde evenementenvergunning nodig. In dit artikel leest u hoe u deze kunt aanvragen.

Voor het behandelen van een aanvraag om een evenementenvergunning is het van het grootste belang dat u de gemeente informatie geeft over het te organiseren evenement. Deze informatie is nodig om te kunnen besluiten of hiervoor wel of geen vergunning wordt verleend.

Om er zeker van te zijn dat u ons de juiste informatie geeft, moet u een evenement aanvragen via een daarvoor bestemd formulier, dat u kunt ophalen bij de afdeling Bouwen en Wonen. Op uw verzoek kan het ook aan u worden toegezonden. Een onvolledige aanvraag kan niet worden behandeld en zal aan u worden teruggestuurd, eventueel samen met een aanvraagformulier. Als niet alle benodigde gegevens aanwezig zijn, kan de vergunning u worden onthouden.

TIJDIG AANVRAGEN
Het college van burgemeester en wethouders moet voor ieder vergunningsverzoek een beslissing nemen. U moet hierbij rekening houden met een beslistermijn van 8 weken. In veruit de meeste gevallen zijn, om een evenementenvergunning te kunnen verlenen, ook de adviezen nodig van de politie, de brandweer en van de Milieudienst Regio Eindhoven. Het kost enige tijd voordat deze adviezen gegeven zijn. Vraagt u dus tijdig een evenementenvergunning aan. De evenementenvergunning kan u worden onthouden als het verzoek niet op tijd is ingediend.

MEER INFORMATIE
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw C. van Wijk van de afdeling Bouwen en Wonen. Zij is tijdens kantooruren bereikbaar via telefoonnummer 2893964. U kunt ook bij haar terecht voor de aanvraagformulieren die u nodig heeft om een evenement te organiseren.