Ingezonden persbericht

Den Haag, 16 mei 2002
ICN EN 200204.058

Siemens wint de "Business Development Strategy Award 2002":

HiPath-convergentiearchitectuur onderscheiden door Frost & Sullivan Siemens begrijpt de behoeften van klanten als geen ander en ontwikkelt producten en diensten die exact op deze behoeften aansluiten. Dat is het oordeel van het gerenommeerde marktonderzoeksbureau Frost & Sullivan over de geavanceerde HiPath-convergentiearchitectuur van Siemens, die daarom dit jaar de "Business Development Strategy Award" heeft gekregen. De prijs is toegekend omdat het bedrijf in staat is gebleken de behoeften van consumenten precies op te pikken, en deze producten en diensten succesvol in de markt te zetten. Het toekennen van deze prestigieuze prijs geeft ook de visie weer van de vakwereld op de marktpositie van de HiPath-convergentiearchitectuur.

Volgens Frost & Sullivan kan Siemens optimaal een toonaangevende aanbieder van IP-convergentieoplossingen worden, dankzij het uitgebreide en gedifferentieerde HiPath-productportfolio. Een aspect dat in het juryrapport voor de toekenning werd benadrukt, was de consequente aandacht voor kostenbesparing, in het bijzonder korte-termijnbesparingen en bevordering van de productiviteit. Elk aangeboden product kan op deze manier worden aangepast aan de specifieke behoeften van de eindgebruiker. "Ons gehele HiPath-portfolio is in de loop der tijd dusdanig geoptimaliseerd dat voor onze klanten zo snel mogelijk Return on Investment ontstaat", aldus Bernd Kuhlin, hoofd Enterprise Networks. "Deze strategie wordt inmiddels ook in de vakwereld op waarde geschat, namelijk als de manier om een leidende positie te bereiken op de markt voor IP-convergentie". Ook het realiseren van solide samenwerkingsverbanden met klanten op de langere termijn werd genoemd.

De innovatiekracht van de HiPath-convergentiearchtitectuur aangemerkt als "tevens ideaal voor gemengde omgevingen" werd eveneens met name genoemd. Frost & Sullivan wijst in dit verband vooral op de mogelijkheid tot migratie van conventionele telecommunicatie naar systemen via IP, omdat de HiPath-oplossingen gebruikt kunnen worden in zowel PBX- als IP-omgevingen. Gebruikers kunnen hierdoor bepaalde delen van hun telecommunicatienetwerk als circuit-switched en tegelijkertijd andere delen als packet-switched inrichten, waardoor bestaande investeringen veilig worden gesteld.

Deze prijs is de jongste toevoeging aan de eerdere successen van HiPath in 2002. Slechts een aantal weken geleden (13 maart 2002) kende het "International Forum Design" op CeBit 2002 de "iF design award 2002" toe aan de Workpoints van de HiPath-productfamilie optiPoint 500. Siemens liet hiermee meer dan 1000 deelnemers uit 35 landen met ongeveer 1900 producten achter zich.

Andere prijzen die dit jaar zijn toegekend, zijn onder meer de "Editor's Choice" van het "Customer Inter@ction Solutions Magazine", zowel voor het totale portfolio als voor de productfamilie optiPoint 100 en de "Product of the Year"-prijs van het tijdschrift "Communication Solutions".

HiPath de Enterprise Convergence Architecture van Siemens stelt bedrijven in staat hun bestaande spraak- en data-infrastructuur verder te ontwikkelen en, indien nodig, nieuwe IP-technologieën (Internet Protocol) te implementeren. Hun eigen specifieke eisen dienen daarbij als uitgangspunt, terwijl bestaande investeringen veilig zijn gesteld. Het uitgebreide productportfolio biedt bedrijven diverse mogelijkheden om invulling te geven aan de verdere ontwikkeling van hun infrastructuren op basis van waardecreatie en RoI (Return on Investment). Eén oplossing die iedereen past, bestaat niet; HiPath biedt echter wel een passende oplossing voor elk bedrijf afzonderlijk. Tot dusver heeft meer dan 70% van de Fortune 500-bedrijven al gekozen voor een HiPath-oplossing. Tot de klanten behoren BMW, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ford, IBM, Kodak, MCI Worldcom, Oracle, Sofor en Volvo. Kijk voor meer informatie over HiPath op http://www.hipath.com

Frost & Sullivan is een wereldwijd toonaangevend bedrijf op het gebied van internationale strategische marktadvisering en trainingen. Het kent zogeheten Market Engineering Awards toe aan ondernemingen die blijk geven van de zorgvuldigheid, het doorzettingsvermogen en de inzet die nodig zijn voor de ontwikkeling van een succesvol businessplan en die zich daarnaast onderscheiden temidden van de steeds sterker wordende concurrentie op de wereldmarkt. Frost & Sullivan hanteert strenge analysecriteria bij de beoordeling van kandidaten in uiteenlopende regionale en mondiale marktsituaties. Frost & Sullivan, opgericht in 1961, heeft haar hoofdkwartier in het Amerikaanse San José en vestigingen in alle delen van de wereld. Kijk voor meer informatie over Frost & Sullivan op www.frost.com.

Nadere inlichtingen voor de redactie:
Afdeling Persvoorlichting, Thea de Vries
Tel: (070) 333 2272, mobiel: 06 53407417, e-mail: thea.vries-de@siemens.nl

Voor alle Siemens persberichten zie: www.siemens.nl/persinfo