---
Marktleiders in de transportsector richten zich tot KANA voor lagere CRM-kosten en betere klantervaringe
---
O.a. Nissan, KLM en MAN Truck & Bus kiezen voor KANA Lier, 05/16/2002

KANA (Nasdaq: KANA), leverancier van e-CRM-oplossingen (customer relationship management), maakt bekend dat zijn producten goed scoren bij verschillende wereldmarktleiders van de transportsector. Bedrijven als KLM, British Airways, Nissan, MAN Truck & Bus, America West Airlines en Delta Airlines gebruiken de oplossingen van KANA om een kwalitatief hoogstaande klantendienst te combineren met een verlaging van marketing - en dienstenkosten.

Transportmultinationals beschikken over een uitgebreid en uiteenlopend klantenbestand en hebben dus te maken met een groot volume aan klantenvragen. Bedrijven kunnen zich precies onderscheiden van hun concurrenten door een dienstverlening op hoog niveau te bieden. Via de KANA iCARE-suite bleken deze bedrijven in te kunnen spelen op de vraag van hun klanten naar een snellere, efficiëntere en gepersonaliseerde dienstverlening langs alle mogelijke communicatiekanalen. Tegelijkertijd kunnen deze ondernemingen, dankzij functies als selfservice en assisted service via het internet, een toename in klantenvragen aan met minder interne middelen.

MAN Truck & Bus is een vooraanstaand leverancier van wegtransportdiensten. Zo bedient de onderneming bijvoorbeeld ruim 30.000 vrachtwagens in het Verenigd Koninkrijk. Met de groei van de activiteiten had MAN Truck & Bus behoefte aan een efficiënte klantendienst, en deed het een beroep op KANA.

"Onze klanten moeten onmiddellijk bediend worden en continu informatie ontvangen. KANA moest ons voorzien van een oplossing die inspeelde op die vraag - met een minimale inspanning van het contactcenter", aldus Alistair Williamson, marketing director bij MAN Truck & Bus. "Een geoliede klantendienst is vitaal voor ons - we verliezen snel klanten als onze dienstverlening niet op topniveau is. KANA voorzag ons van een oplossing die tegemoet kwam aan de verwachtingen van onze klanten en ze zelfs overtrof."

Andere marktleiders uit de transportsector die voordeel halen uit de toepassingen van KANA zijn Northwest Airlines, Icelandair, Scandinavian Airlines System, All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, America West Airlines, Delta Airlines, Nissan en KLM. Dankzij de KANA iCARE-suite kunnen deze multinationals klantinformatie registreren en gebruiken om een gepersonaliseerde dienstverlening te bieden via alle communicatiekanalen, zoals de website, e-mail, on line chat en telefoon.
---
END

---
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0063-1D930E