AXA Verzekeringen

AXA introduceert GOODLIFE®: Actief Vermogensmanagement vanaf 45 jaar 16 mei 2002

AXA geeft op 16 mei 2002 het startsein voor de introductie van een nieuw concept met de naam GOODLIFE®. Met dit programma biedt AXA als eerste in Nederland een totale vermogensoplossing voor mensen vanaf 45 jaar. Opbouwers vanaf 45 jaar en genieters van 60+ krijgen de mogelijkheid om vermogen te vormen, te behouden en te gebruiken. Een nieuwe totaalbenadering op maat voor een van de meest aantrekkelijke doelgroepen in de financiële markt.

Doelgroep
Voor het eerst neemt een verzekeringsmaatschappij in Nederland het initiatief om duidelijk een doelgroep te benoemen en speciaal voor die doelgroep een concept te ontwikkelen. Een doelgroep die sterk groeit en in de toekomst nog sterker zal groeien. Een groep ook die duidelijk behoefte heeft aan speciaal voor hen ontwikkeld totaal vermogensmanagement. In commercieel opzicht is de bevolkingsgroep van 45-plussers uitermate interessant. De doelgroep kenmerkt zich door concentratie van vermogen en is te verdelen in twee subgroepen. In de groep van de opbouwers (45-60) zijn vaak zaken rond de hypotheek geregeld, zijn de kinderen uit huis, bevindt het inkomen zich op maximaal niveau en is er sprake van erfenissen. De groep van de genieters (60+) bevindt zich grotendeels in de fase na het arbeidzame leven, is als gevolg daarvan op andere manieren actief en geniet van een al dan niet voldoende pensioen.

Optimale service voor klant en intermediair
Naast een scala aan nieuwe en bestaande producten (ook in de beleggingssfeer) biedt GOODLIFE® een aantal belangrijke zaken die het de tussenpersoon en de klant aangenaam maken. Het unieke van GOODLIFE® is dat al deze componenten binnen één speciaal voor de doelgroep (senioren) ontwikkeld concept zijn ondergebracht.

GOODLIFE®-bijeenkomst
In nauwe samenwerking met AXA nodigt de verzekeringsadviseur klanten uit om naar een informatiebijeenkomst (seminar) in de buurt te komen. Tijdens zo'n bijeenkomst worden de aanwezigen geïnformeerd over de mogelijkheden die er zijn met betrekking tot de manier van leven op latere leeftijd. Ook wordt de klanten gewezen op mogelijkheden die zich op financieel gebied in die fase van hun leven kunnen voordoen. AXA neemt de organisatie van deze bijeenkomsten voor zijn rekening, zodat de tussenpersoon zich kan concentreren op het aantrekken van de relaties met de klant. Uiteindelijk moet de bijeenkomst leiden tot een persoonlijk adviesgesprek tussen adviseur en de klant.

GOODLIFE®-planner
AXA levert de adviseur een vermogensplanner die ook de klant duidelijkheid en inzicht biedt in zijn actuele financiële situatie. De planner levert daarnaast een duidelijk beeld van de persoonlijke wensen van de klant. Deze wensen worden vervolgens vertaald in oplossingen die bestaan uit verzekeringen en beleggingen. De GOODLIFE®-planner is een eenvoudig te gebruiken programma waarbinnen in één handeling van de analyse en het advies een offerte kan worden gemaakt. Tevens houdt het programma rekening met de richtlijnen van de Autoriteit FM.

Persoonlijk Jaarverslag
Aan het einde van elk jaar ontvangt de klant een persoonlijk financieel jaarverslag dat een compleet beeld geeft van de totale vermogenssituatie van de klant. Alle producten (verzekeringen en beleggingen van zowel AXA als van andere aanbieders) zijn beknopt en overzichtelijk samengevoegd met opties voor persoonlijke toevoegingen. Transparantie staat voorop: een duidelijke waardebepaling, totale risicoafdekking en inzicht in de kosten. AXA biedt de klant ook de mogelijkheid om de waarde van de beleggingen via internet te volgen. Het Persoonlijk Jaarverslag zal via het intermediair worden verstuurd naar de klant.

GOODLIFE® Training
AXA heeft speciaal voor het intermediair een training ontwikkeld. Alles over het GOODLIFE® concept wordt in die training behandeld, inclusief de kenmerken van de doelgroep en advies over hoe de klant benaderd kan worden. Na de training ontvangt de deelnemende adviseur het GOODLIFE® Keurmerk.

Producten
Geënt op de wensen van de klant biedt GOODLIFE® een totale vermogensoplossing, bestaande uit een aantal nieuwe en bestaande verzekeringsproducten, een aantal nieuwe topfondsen en depots. Al deze producten bieden de klant een hoog rendement door uitstekende performance, zekerheid door de inbouw van (rente)garantie, risicobeheersing door 'clickmogelijkheden', flexibiliteit door koppeling tussen opbouwfase en uitkeringsfase en vermogensafhankelijke risicodekking.

Reclamecampagne
Het GOODLIFE® concept zal worden ondersteund door een uitgebreide mediacampagne. Deze start in juni voor media op het gebied van de financiële dienstverlening en zal vanaf september met name richting de consument worden geïntensiveerd. AXA heeft een aantal tv-commercials ontwikkeld en ook ik de gedrukte media (vakpers en doelgroepmedia) zal veel worden geadverteerd. Op deze manier wordt GOODLIFE® nadrukkelijk onder de aandacht gebracht van zowel de consument als het intermediair.