Tiscali

Personaliabericht

Cagliari, 17 mei 2002 - Tiscali, het Europese Internetbedrijf, heeft Beatrice Niedda benoemd tot Strategic Marketing & Communication Senior VP voor Europa en Zuid Afrika.

Beatrice Niedda (40) was werkzaam als marketing en communicatie manager bij Luxottica waar zij op nationaal en internationaal niveau actief was. Zij was met name verantwoordelijk voor het managen van de centrale marketing afdeling die zich bezig hield met Luxottica merken zoals Ray Ban, en Vogue evenals producten zoals Armani, Chanel, Moschino en Byblos. Zij coördineerde de marketingactiviteiten in de 29 landen waar Luxottica actief is en zij gaf leiding aan de corporate communications van de Luxottica Group. Hiervoor was zij Brand manager bij Unilever en Elizabeth Arden waar zij ook diverse andere functies bekleedde. Daarvoor was zij werkzaam bij Arthur Andersen.

Beatrice Niedda studeerde in 1986 af in weg- en waterbouwkunde aan de universiteit van Calgiari. Daarna specialiseerde zij zich in bedrijfsmanagement aan de Bocconi universiteit in Milaan. Beatrice Niedda wordt bij Tiscali verantwoordelijk voor de merkstrategie en het ontwikkelen van Tiscali's corporate image in alle landen waar Tiscali een vestiging heeft.

Monica Gallinardi is benoemd tot product access marketing manager en customer retention strategy development manager bij de Tiscali Group. Zij is al sinds 2000 werkzaam bij Tiscali

Over Tiscali:
Tiscali S.p.A., www.tiscali.com (Nuovo Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773), is het leidende pan-Europese internet communicatiebedrijf en levert in heel Europa toegang tot het internet en een breed scala aan content, toepassingen en innovatieve communicatiediensten. Op 31 december 2001 had Tiscali S.p.A. 7,3 miljoen actieve gebruikers en genereerde het meer 10,4 miljard minuten internetverkeer in het vierde kwartaal van 2002. Met meer dan 14,7 miljoen bezoekers op haar websites in december 2001 is Tiscali het leidende Europese webbedrijf (Bron: MMXI).