Q4MATICS

Dutch DSL introduceert reseller programma

DSL Alliance Partner Programma

Reeuwijk, 21 mei 2002 Breedbanddiensten leverancier Dutch DSL introduceert het DSL Alliance Partner Programma. Deelnemers aan dit partner programma treden op als reseller van de Dutch DSL diensten en kunnen een vaste maandelijkse omzet realiseren met de verkoop van DSL diensten.

DSL technologie maakt van een gewone telefoonlijn een vaste en snelle verbinding. Deze permanente verbinding is beschikbaar voor een aantrekkelijk, vast tarief zonder betaling voor telefoontikken. De ADSL producten van Dutch DSL koppelen netwerken van bedrijven met breedband technologie aan het Internet. De SDSL variant is uitermate geschikt voor de koppeling van bedrijfsnetwerken. Door het uitgebreide DSL product portfolio van Dutch DSL is er voor ieder bedrijf een passende oplossing. Het grote voordeel van DSL (ADSL en SDSL) is de combinatie van snelheid, betrouwbaarheid en betaalbaarheid voor een verbinding die 24 uur per dag beschikbaar is.

Het nieuwe DSL Alliance Partner Programma betekent dat de reseller zelf de klant behoudt en de relatie beheert. Dutch DSL verzorgt op de achtergrond de 2e lijnsupport en andere diensten. De reseller kan rekenen op een aantrekkelijke maandelijks terugkerende marge.

'Het blijft hun contact en hun klant. Wij willen dat de klant (van de reseller) tevreden is en dat de reseller vertrouwen heeft in de indirecte relatie van haar klant met Dutch DSL. Zolang de partner de klant bij ons kan houden, verdient hij de maandelijks terugkerende marge,' volgens Jan Camp, directeur customer services van Dutch DSL. 'De meeste reseller programma's bieden de deelnemers slechts een eenmalige commissie of finder's fee voor het doorverwijzen van klanten. Dit nieuwe programma is veel aantrekkelijker omdat de reseller een maandelijkse inkomstenstroom kan genereren.'

'Mensen gebruiken steeds meer de telefoon en de computer. Ook verzenden ze meer en meer e-mails met aldoor grotere attachments. Er wordt langer en vaker gesurfd en immer grotere bestanden gedownload.' zegt Paul Hofland, directeur marketing van Dutch DSL. 'De toekomst is daarom breedband. De markt trekt nu aan. Dat betekent dat voor reseller de timing goed is.'

Het DSL Alliance Partner Programma is interessant voor alle bedrijven die met DSL services hun producten- en dienstenaanbod kunnen versterken. Belangstelling is dan ook niet beperkt tot ICT en grafische bedrijven. De eerste deelnemers aan het DSL Alliance Partner Programma zijn inmiddels met de verkoop gestart.

Dutch DSL maakt gebruik van het geografisch verfijnde DSL-netwerk van Bbned, één van de grootste netwerken van Nederland.