GW-Service, een doorbraak op het gebied van webpositie

BARNEVELD, 20020527 -- Zelfs voor bedrijven die zich hadden gespecialiseerd in het realiseren van een hoge positie voor websites bij de zoekmachines, is het nakomen van de aan klanten gegeven beloften een probleem geworden. Terrazur, het bedrijf achter de intranetomgeving Covide, komt met een antwoord op de vragen die de zoekmachines de afgelopen maanden oproepen.

Dan heb je dus veel betaald voor een fantastische website en dan wordt die site nauwelijks gevonden en dus bezocht. Het is de nachtmerrie van veel ondernemers die hun eerste stappen op professionele wijze voorbereid en tot uitvoering gebracht op het internet zetten. En sinds inmiddels al bijna een jaar is het ook steeds meer een nachtmerrie geworden voor "de specialisten", niet alleen voor de eenogen in het land van blinden, maar ook de serieuzere.

Vroegere koplopers als AltaVista leken de handdoek in de ring te hebben gegooid. Databases werden immers niet meer actueel gehouden en echt goed onderhouden databases leken verder weg dan ooit. De bestaande zoekengines produceerden teveel links en vooral ook teveel waardeloze links.

Volgens Terrazur is het echter schijn. Volgens het Barneveldse internetbedrijf heb je inderdaad weinig meer aan wekelijkse automatische routines om de robots van de zoekmachines te manipuleren. Maar daar staat tegenover, dat de drie grote stromingen die door de mistflarden te onderscheiden zijn veel betere resultaten opleveren. Naast intelligente software maken de ook in Nederland meest gebruikte zoekmachines allemaal gebruik van menselijke redactie. "Of je het nu hebt over MSN (het instapportaal van Microsoft met o.a. zijn Hotmail-service waarvan vooral heel veel jongeren gebruik maken), AltaVista, Google, Ilse, Zibb, AOL, Lycos, NokNok, Wish, Chello of Vinden.nl, voor het eerst zie je dat de inhoud van de databases wordt gedeeld en de kwaliteit ervan bewaakt via menselijke redactie. Daarom heeft het ook geen zin meer om met op zichzelf heel ingenieuze programma's een site aan te melden. Er is nu een goed concept voor nodig, omdat bijvoorbeeld voor de ene database gewoon moet worden betaald en voor de andere een puzzel moet worden opgelost alvorens zelfs maar bij de aanmeldformulieren te geraken."

"En dat is dus wat we hebben gedaan. GW-Service staat voor Gevonden Worden Service. We hebben studie gemaakt van de diverse technieken, waarvan de drie hoofdstromingen gebruik maken. En we bieden onze klanten nu die kennis aan. Niet eenmalig en niet als een handige truck, maar als een service om indien nodig steeds opnieuw de brug te vinden tussen de ondernemer en zijn site (met daarachter zijn bedrijf en producten, danwel diensten) en de zoekmachine (en daarachter de klant). De resultaten die we hiermee in de afgelopen maanden hebben geboekt, vormden voor de klanten een doorbraak. En daarmee ook voor de klanten van onze klanten. En tenslotte dus ook voor de zoekmachines die uitgerangeerd leken, maar ijzersterk lijken terug te komen."