Ingezonden persbericht

Online retailer Crate and Barrel optimaliseert e-mailafhandeling met eGain Niveau online service belangrijk concurrentievoordeel voor catalogus- en postorderbedrijven

Utrecht, 31 mei 2002 - Crate and Barrel, het Amerikaanse retailbedrijf voor woninginrichting, zet eGain Mail en eGain Commerce Bridge in voor snelle en accurate afhandeling van het e-mailverkeer. Het aantal in- en uitgaande e-mailberichten van Crate and Barrel neemt sterk toe, omdat steeds meer klanten hun aankopen via het web doen. De twee oplossingen van eGain Communications helpen Crate and Barrel haar hoogstaande service te handhaven en te verbeteren. Crate and Barrel ziet haar serviceniveau als een belangrijk concurrentievoordeel voor de online catalogusverkoop.

Volgens de Amerikaanse Direct Marketing Association groeit de online catalogusverkoop twee keer zo snel als verkoop via traditionele kanalen in de retailsector. Online activiteiten maken ongeveer 13 procent uit van de catalogusverkoop.

"Ook in Nederland merken we dat postorderbedrijven steeds vaker kijken naar extra omzetmogelijkheden via internet", aldus Luc Zuidhof, Country Manager voor eGain Benelux. "Het niveau van de service via het web is voor deze bedrijven een essentiële voorwaarde voor succesvolle online verkoopactiviteiten. Doordat eGain van oudsher een sterke positie en veel ervaring in de retailsector heeft, zijn we als geen ander in staat om oplossingen te bieden die aan deze eisen tegemoetkomen."

Jaarlijks verstuurt Crate and Barrel 15 miljoen catalogi. In 1999 lanceerde het bedrijf de website www.crateandbarrel.com. Binnen drie jaar is de online verkoop sterk gegroeid en daarmee ook het aantal inkomende e-mailberichten. Tot voor kort kwam alle e-mail in een mailbox terecht en behandelden klantenservicemedewerkers ieder mailbericht op volgorde van binnenkomst. Crate and Barrel heeft eGain Mail ingeschakeld om de berichtenstroom efficiënter te routeren en te beheren. E-mailberichten worden automatisch gecategoriseerd in statusverzoeken, productinformatie, klachten over de website etc. Het systeem geeft niet alleen prioriteiten aan de verzoeken, maar stelt ook automatisch mogelijke antwoorden voor, die klantenservicemedewerkers kunnen accepteren, weigeren of aanpassen. eGain Commerce Bridge zorgt voor een directe verbinding met interne informatiedatabases. Het systeem werkt op basis van load balancing, waardoor een sterke toename van het e-mailvolume geen probleem is.

eGain Communications Corporation
eGain (Nasdaq: EGAN) is een wereldwijde aanbieder van e-Service-software. 24 van de 50 grootste bedrijven ter wereld gebruiken eGain om hun call centers om te vormen tot interactiecentra met meerdere contactkanalen. De oplossingen van eGain verhogen meetbaar de operationele efficiëntie en klantloyaliteit, wat leidt tot een aanzienlijk rendement op investeringen. De software van eGain omvat hoogwaardige applicaties voor e-mailmanagement, online samenwerking, zelfservice en kennismanagement - met een effectieve integratie in traditionele call centers en klantinformatiesystemen. eGain is gevestigd in Utrecht, heeft haar Europese hoofdkantoor in Slough (VK) en is actief in 18 landen. eGain heeft wereldwijd meer dan 800 klanten, waaronder ABN Amro, McAfee, Time Warner, Charles Schwab en Vodafone. Voor meer informatie over de oplossingen van eGain om klanten te winnen en relaties te behouden: www.egain.com



Ingezonden persbericht