Ingezonden persbericht



* Persbericht *

Nieuw concept, nieuw product, nieuwe site
Van Oorschot & Partners en Fullmoon geven corporate communications van Exact Software nieuwe vorm

Amsterdam, 31 mei 2002
Op maandag 27 mei jongstleden lanceerde de Delftse softwareontwikkelaar Exact Software een aantal vernieuwde internetsites, die het begin markeren van een nieuwe stijl van digitale corporate communications. Deze stijl moet de nieuwe waarden verbeelden, die Exact wereldwijd als uitgangspunt gebruikt: international, straightforward, state of the art, fair, no nonsense. In samenwerking met zusterbureau Fullmoon heeft Van Oorschot & Partners de nieuwe corporate identity in de webpresentatie doorgevoerd. Het resultaat is te zien op www.exactsoftware.com, www.exact.nl en www.macola.com. De nieuwe internetsites maken deel uit van een grootscheepse marketingstrategie die de voorsprong van Exact op zijn directe concurrenten in de traditionele ERP-branche moet uitbouwen en consolideren.

Van Oorschot & Partners en Fullmoon namen zowel vorm als inhoud van de Exact-sites onder handen. Het resultaat is een rustig, overzichtelijk design, met een logische informatiestructuur die bezoekers efficiënt naar de gezochte informatie leidt. Bij de opbouw van de pagina's is verder rekening gehouden met de Exact-medewerkers die de sites zullen onderhouden. Zo zijn de verschillende sites duidelijk omschreven en aangeleverd met een uitgebreide style guide, waarin zowel vormgeving als content strikt gedefinieerd zijn. Door de richtlijnen nauwgezet te volgen, kan elke bevoegde Exact-medewerker in de toekomst een Exact-site ontwerpen en onderhouden.

De keuze voor Van Oorschot & Partners is mede ingegeven door de langdurige expertise van het Amsterdamse bureau op het gebied van ICT-publicaties. Van Oorschot & Partners onderscheidt zich door het vermogen om marketing- en communicatiestrategieën uit te werken in heldere publicaties, zowel on- als offline. In het afgelopen jaar ontwikkelde Van Oorschot & Partners voor Exact Software diverse custom publications, waaronder een whitepaper en twee boeken ter begeleiding van de introductie van e-Synergy. Deze boeken werden deze week gepresenteerd tijdens de officiële marktintroductie van e-Synergy in Parijs. Aan een derde boek, waarin ideeën en visie van Exact's Chief Executive Officer Eduard Hagens centraal staan, wordt gewerkt.

Zie voor meer informatie:
http://www.oorschot.com/portfolio/project_esynergy.html


* Einde Persbericht *

Noot voor de redactie (