Ingezonden persbericht

PERSBERICHT
Enthousiaste Fujitsu Services medewerkers zamelen geld in voor goede doelen

IT-services bedrijf haalt 4.500 euro op

Maarssen, 4 juni 2002

Fujitsu Services in Maarssen organiseerde op 31 mei jl. weer de jaarlijkse Mad May Day Op deze dag zamelen de medewerkers op ludieke manieren geld in voor diverse goede doelen. Dit jaar werd in totaal 4.500 euro opgehaald voor het Ronald McDonald huis, de Nierstichting en Kinderboerderij Otterspoor. Activiteiten varieerden van taartverkoop en zelfgebakken cake, tot saxofoonconcerten, website ontwerp en gesponsorde skeelertochten. Vorig jaar gebeurde dat nog onder de ICL-naam, dit jaar onder de nieuwe naam, Fujitsu Services.

Mad May Day is een traditie geworden bij het bedrijf in Maarssen. De vorige drie jaren ging de opbrengst onder meer naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis, Artsen Zonder Grenzen en projecten in Albanië. Dit jaar werden het Ronald McDonald huis, Nierstichting en Kinderboerderij Otterspoor in Maarssen gesponsord. Ieder jaar zijn andere bestemmingen aan de beurt. De organisatie streeft naar zowel internationale als nationale en lokale doelen.

Jolanda Rotteveel, coördinator van Mad May Day, is tevreden met de opbrengst en het verloop van de dag. "We halen op zo'n dag flink wat euro's op voor organisaties, die extra geld goed kunnen gebruiken. Medewerkers verzinnen originele activiteiten om anderen geld uit hun zakken te kloppen." Hierbij ging het niet alleen om eigen personeel, maar ook om medewerkers van Fujitsu Siemens Computers, Teamware en Amdahl, bedrijven die zich in hetzelfde pand bevinden. Daarnaast werden bezoekers niet met rust gelaten. De opbrengst van 4500 euro laat zien dat de dag weer is geslaagd.

Frank Boekel, algemeen directeur van Fujitsu Services in Nederland ziet de jaarlijks terugkerende dag als zeer positief. "We werken het gehele jaar hard voor onze klanten en dan is het ook wel eens leuk om je in te spannen voor goede doelen. De drie organisaties waar de opbrengst dit jaar naar gaat, hebben extra sponsoring hard nodig. Bovendien laat zo'n dag zien dat je samen veel plezier kunt hebben. Er is dan ook heel wat gelachen". Frank deed zelf natuurlijk ook mee. Medewerkers konden geld inleggen voor een tennispartij tegen hem. Daarnaast konden managers lastige vragen afkopen op een interne sessie die gepland staat voor de eerste week in juni.

Op Mad May Day arriveerden een aantal sportieve medewerkers per fiets en skeelers. Dit, tegen betaling natuurlijk. Bij de ingang was verse jus d'orange te koop. Diverse medewerkers liepen rond met zelfgebakken taart en cake. De extra calorieën konden weer weggetraind worden in sportieve opdrukacties en vechtdemonstraties. Het management van de Europese Helpdesk was te zien in vechtsport tenue. Ook zorgde een onhandig lopende duiker in dito tenue en flippers voor hilariteit. Een HR-medewerker liet zijn hoofd scheren tegen fikse betaling. Daarnaast werd een 'baard scheer' service gesignaleerd. In een Harry Potter kamer kreeg je antwoord op levensvragen. Voor Kinderboerderij Otterspoor werd een website ontworpen. Daarnaast vertelde men moppen, werd in de hal boeken en oude ICL-kleding verkocht en zorgde een enthousiaste saxofoonspeler voor de achtergrondmuziek.

De dag werd afgesloten met een borrel, waarin nog even werd teruggekeken op de dag. Volgend jaar vindt in mei de vijfde Mad May Day plaats! Corporate informatie Fujitsu Limited

Fujitsu Limited is een van 's werelds grootste IT-concerns. Het bedrijf, waarvan het hoofdkantoor in Tokio staat, levert IT-services en software, best-of-class computing en telecommunicatiesystemen, en geavanceerde technologie componenten. Wereldwijd heeft Fujitsu circa 170.000 mensen in dienst. In het boekjaar dat afgesloten werd op 31 maart 2002 realiseerde het bedrijf een omzet van 37.6 miljard US dollar. De 65.000 medewerkers die zich bezighouden met software- en servicesactiviteiten behaalden in dezelfde periode een omzet van 15.6 miljard US dollar.

Corporate informatie Fujitsu Services B.V.

Fujitsu Services ontwerpt, bouwt en beheert internet solutions, verticale applicaties voor de logistieke en retailmarkt, en IT-infrastructuren. Het bedrijf stelt zich ten doel de prestaties van organisaties te verbeteren, waardoor zij klanten innovatiever, sneller, slagvaardiger en efficiënter kunnen bedienen.

Fujitsu Services (vóór 1 april 2002: ICL) is het Europese IT-services-onderdeel van Fujitsu Limited. Fujitsu Services realiseerde een omzet van 4 miljard euro. Bij Fujitsu Services in Maarssen zijn ruim 750 IT-specialisten werkzaam. Daarvan zijn er 200 actief bij de in Nederland gevestigde internationale Helpdesk en het Infracentre, van waaruit op afstand systemen en infrastructuren worden beheerd. Fujitsu Services heeft samenwerkingsverbanden met onder andere Microsoft, Oracle, Peregrine, Compaq, Sun, HP, Cisco en Fujitsu Siemens Computers.



Ingezonden persbericht