Leveranciers CIM-oplossingen DAVOX en CELLIT samen verder als Concerto Software

Nieuwe VP Sales & Operations EMEA Neil McMullen leidt activiteiten vanuit EMEA hoofdkantoor in Capelle a/d IJssel
Capelle a/d IJssel, 06/04/2002

Davox Corporation (NASDAQ: DAVX) en CELLIT zijn aanbieders van customer interaction management (CIM) oplossingen en gaan samen verder als Concerto Software (NASDAQ: CRTO). De innovatieve technologie van CELLIT in combinatie met de bewezen oplossing, financiële slagkracht en wereldwijde sales en support-infrastructuur van Davox, resulteert in de formatie van een aanbieder van één van de meest uitgebreide contactcenter oplossingen die inmiddels al door 1.100 bedrijven wordt toegepast. Concerto's topmanagement is afkomstig van beide bedrijven. Neil McMullen is aangetrokken als Vice President Sales & Operations Europe, Middle East and Africa om de verkoopinspanningen in deze regio te leiden vanuit het in Capelle a/d IJssel gevestigde EMEA hoofdkantoor.

Davox ontwikkelde een CIM oplossing voor beheer van klantencontacten via telefoon, e-mail en internet. CELLIT's ContactProTM verenigt inbound (ACD), outbound (predictive dialing), interactieve voice response (IVR), e-mail management, webchat & collaboration, voice messaging, voice-recording en unified reporting.

"De combinatie van technologie en wereldwijde sales en supportmogelijkheden van beide bedrijven openen een heel scala aan nieuwe mogelijkheden voor Concerto Software," zegt Alex Tellez, voormalig CEO CELLIT en Concerto Software's huidige VP Engineering. Marktonderzoeksbureau Ovum heeft voorspeld dat de markt voor contactcenter oplossingen in EMEA van 3.6 miljard USD in 2001 zal groeien naar 15.2 miljard USD in 2006.

Neil McMullen, voormalig VP Sales Informix Software dat recentelijk is verkocht aan IBM, is verantwoordelijk voor het managen van zowel het directe verkoopkanaal als distributiepartners, marketing, support en dienstverlening binnen EMEA. Neil McMullen heeft zijn sporen verdiend in de IT-sector, met het achtereenvolgens bekleden van verkoop- en managementposities bij Honeywell Information Systems, Prime Computer, Sequoia Systems, Ardent Software en Informix.

---
END

---
Over Concerto:
Concerto Software biedt contactcenter oplossingen die klanten helpen de interactie met klanten via spraak, fax, e-mail en internet effectiever te beheren. Meer dan 1.100 bedrijven wereldwijd, inclusief banken, servicebureaus, telecommunicatiebedrijven, nutsbedrijven en retailers, gebruiken Concerto Software oplossingen om de communicatie met de klant te verbeteren, kosten te beperken en eersteklas klantendiensten te leveren. Voor Concerto Software zijn ca. 500 personen werkzaam in 17 kantoren wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Westford, Massachusetts, het EMEA hoofdkantoor in Capelle a/d IJssel, Nederland.