Gezamenlijk persbericht - Spector Photo Group & Photo Hall - 6 juni 2002 - p. 1/3

Fusievoorstel Spector Photo Group en Photo Hall

Voorgestelde fusie als logische stap in de strategische uitbouw volgens het Renaissance Plan


- Strategische en operationele synergie

- 1/1 aandelenruil geeft bijna 14% premie (*) op aandeel Photo Hall
- Betere liquiditeit van het aandeel

WETTEREN - BRUSSEL, 6 juni 2002 - De Raden van Bestuur van Spector Photo Group en Photo Hall hebben op hun respectieve vergaderingen van 4 en 5 juni beslist om een fusie van beide ondernemingen voor te leggen aan hun aandeelhouders. De fusievoorstellen waarin de verrichting nader wordt beschreven, worden morgen bij de betrokken griffies neergelegd.


1/1 ruilverhouding biedt nagenoeg 14% premie (*) op aandeel Photo Hall

In de voorgestelde operatie zouden 1 180 355 aandelen Photo Hall die in het bezit zijn van het publiek, ingeruild worden tegen evenveel nieuw te creëren aandelen Spector Photo Group. De aandeelhouders Photo Hall zouden dus voor elk aandeel Photo Hall één aandeel Spector Photo Group in de plaats krijgen. Deze ruilverhouding biedt een premie van 13,8% (*) op het aandeel Photo Hall.

Doorgedreven strategische oriëntering naar "direct-to-consumer" activiteiten

De voorgestelde fusie krijgt de volledige steun van beide Raden van Bestuur omwille van de voor de ha nd liggende synergie, zowel op strategisch als op operationeel vlak. Spector Photo Group heeft in de loop van 2001 de strategische beslissing genomen om zich terug te trekken uit het groothandelsegment van de photofinishing- markt omdat het als middelgrote speler deze markt onvoldoende kan vormgeven. De groep is hierdoor weliswaar kleiner geworden, maar vooral slagvaardiger. Deze maatregel heeft Spector Photo Group onafhankelijk gemaakt van de grootdistributie en laat de onderneming sterker focussen op de stevige basis van rechtstreekse en bevoorrechte relaties met haar klanten - zowel in Mail Order als in Retail. Vanuit deze strategische invalshoek bekleedt de Retail-specialist Photo Hall een cruciale positie binnen de groep. Photo Hall is goed voor zowat 38% van de totale groepsomzet.

(*) Berekend op de gemiddelde beurskoers van de 30 beursdagen per 27 mei 2002, geeft dit een premie van 13,8%