NOORDZEE FM

Commissariaat voor de Media bevestigt programmatische koers No

Het commerciële landelijke radiostation Noordzee FM heeft met grote instemming kennis genomen van de uitspraak van het commissariaat voor de Media van jl. vrijdag.

'Wij zijn buitengewoon verheugd over deze stellingname', aldus commercieel directeur Rob Zomer. ,,Het Commissariaat bevestigt dat de programmatische koers die we hebben ingezet een wettelijke basis heeft. Voor de mensen hier, maar vooral voor onze 2 miljoen luisteraars is dit een overwinning'.

Vanaf 1998 legt Noordzee FM veel meer de nadruk op een mix van internationale en nationale pophits. Volgens programmadirecteur Michèl Weber biedt de grotere invloed van internationale pophits de artiesten van eigen bodem iets extra's. 'Mede door deze verpakking kunnen Nederlandse artiesten groot worden. Er is voldoende aansprekende kwaliteitspop van eigen bodem. En dat spreekt onze zelfbewuste en jongvolwassen doelgroep van luisteraars tussen de 20 en 40 jaar zeker aan.

De uitspraak doet ook recht aan de verschuivingen in de Nederlandse popscene. 'Jonge veelbelovende talenten van eigen bodem treden steeds meer op de voorgrond', aldus Weber. 'Het moet dan niet uitmaken in welke taal men zingt. We hadden natuurlijk al Blof, de Kast, Marco Borsato etc. Maar artiesten die in het Engels zingen zoals Judith, Total Touch, Ilse de Lange zijn de laatste jaren sterk in opmars. Dat soort artiesten draaien we met veel plezier wat vaker. Zo blijven we het volwassen hitstation van de laatste jaren'.

Noordzee FM is een commercieel muziekstation dat zich richt op de jonge, volwassen luisteraar. Alleen de allergrootste internationale en Nederlandse pophits hoor je 24 uur per dag op Noordzee FM. Zoals de hits van Enrique Iglesias, Jewel, Robbie Williams, Anastacia, Westlife, maar ook die van Volumia!, Blof, en Twarres. Kijk voor de frequenties en meer informatie op www.noordzeefm.nl. Noordzee FM. LEVEN OP MUZIEK

Naarden, 10 juni 2002

Noot voor de redactie,