NOORDZEE FM
Commissariaat voor de Media bevestigt programmatische koers No
Het commerciële landelijke radiostation Noordzee FM heeft met grote
instemming kennis genomen van de uitspraak van het commissariaat voor
de Media van jl. vrijdag.
'Wij zijn buitengewoon verheugd over deze stellingname', aldus
commercieel directeur Rob Zomer. ,,Het Commissariaat bevestigt dat de
programmatische koers die we hebben ingezet een wettelijke basis
heeft. Voor de mensen hier, maar vooral voor onze 2 miljoen
luisteraars is dit een overwinning'.
Vanaf 1998 legt Noordzee FM veel meer de nadruk op een mix van
internationale en nationale pophits. Volgens programmadirecteur Michèl
Weber biedt de grotere invloed van internationale pophits de artiesten
van eigen bodem iets extra's. 'Mede door deze verpakking kunnen
Nederlandse artiesten groot worden. Er is voldoende aansprekende
kwaliteitspop van eigen bodem. En dat spreekt onze zelfbewuste en
jongvolwassen doelgroep van luisteraars tussen de 20 en 40 jaar zeker
aan.
De uitspraak doet ook recht aan de verschuivingen in de Nederlandse
popscene. 'Jonge veelbelovende talenten van eigen bodem treden steeds
meer op de voorgrond', aldus Weber. 'Het moet dan niet uitmaken in
welke taal men zingt. We hadden natuurlijk al Blof, de Kast, Marco
Borsato etc. Maar artiesten die in het Engels zingen zoals Judith,
Total Touch, Ilse de Lange zijn de laatste jaren sterk in opmars. Dat
soort artiesten draaien we met veel plezier wat vaker. Zo blijven we
het volwassen hitstation van de laatste jaren'.
Noordzee FM is een commercieel muziekstation dat zich richt op de
jonge, volwassen luisteraar. Alleen de allergrootste internationale en
Nederlandse pophits hoor je 24 uur per dag op Noordzee FM. Zoals de
hits van Enrique Iglesias, Jewel, Robbie Williams, Anastacia,
Westlife, maar ook die van Volumia!, Blof, en Twarres. Kijk voor de
frequenties en meer informatie op www.noordzeefm.nl. Noordzee FM.
LEVEN OP MUZIEK
Naarden, 10 juni 2002
Noot voor de redactie,