Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Miljardste pageview voor Startpagina verwacht

Amsterdam, 10 juni 2002 - In de zomer van 2002 valt het moment waarop de Nederlandse website Startpagina voor de miljardste keer wordt opgevraagd. Momenteel staat de teller op 963 miljoen 'pageviews', en met meer dan 1,8 miljoen pageviews per dag groeit dit aantal binnen enkele weken tot één miljard.

Gekoppeld aan deze unieke mijlpaal organiseert Startpagina een speciale actie: "Raad wanneer die gaat". Via de website www.startpagina.nl/miljard kunnen de bezoekers van Startpagina voorspellen wanneer de miljardste pageview precies valt. Degene die de beste voorspelling (datum, uur, minuut, seconde) heeft gedaan komt in aanmerking voor de hoofdprijs: een vakantie naar Florida plus 10 jaar lang supersnel gratis internetten.

Om de deelnemers een beetje in de goede richting te sturen, staat er op de pagina een teller met de actuele stand van het aantal pageviews. Wanneer er nog 10 miljoen pageviews of minder te gaan zijn, is het niet meer mogelijk om een voorspelling te doen. Wachten tot het allerlaatste moment heeft dus geen zin.

Startpagina organiseert deze actie in samenwerking met de leverancier van de teller, Nedstat. Dit bedrijf levert sinds de oprichting van Startpagina in 1998 al de gratis 'Basic-teller', te herkennen aan het kleine logootje rechtsonder op Startpagina.

Over Startpagina
Startpagina geeft internetgebruikers via www.startpagina.nl toegang tot meer dan 300 andere websites. Daarnaast heeft Startpagina inmiddels 2600 'dochterpagina's': dagelijks onderhouden en gecontroleerde websites met een eigen thema en eigen links naar aanverwante sites. Met ruim 1,8 miljoen pageviews per dag, is www.startpagina.nl de populairste website van Nederland.

Over ilse media
Startpagina is onderdeel van ilse media bv., met meer dan 130 miljoen paginabezoeken per maand de grootste internetuitgever van Nederland. ilse media is bekend van ilse.nl. Daarnaast is ilse media uitgever van de gratis e-mailsite dolfijn.nl, de nieuwssite NU.nl en het populaire chat.nl. Met haar activiteiten bereikt ilse media meer dan 60 procent van alle Nederlandse internetgebruikers.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht